پشت صحنه انتخاب مدیران سرخابی / با دادکان به عنوان مدیرعامل پرسپولیس با بذرپاش تماس بگیرید!

در 11 مهر 1400 مصطفی ایرلو به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال معرفی شد. از آن زمان هواداران پرسپولیس از وزیر ورزش خواستار شفاف سازی تکلیف باشگاه پرسپولیس شدند. اتفاقی که تاکنون رخ نداده و قرمزها با هدایت مجید صدری به کار خود ادامه می دهند.

حمید سجادی وزیر ورزش بارها تاکید کرده که گزینه هایی را برای مدیرعاملی سرخ ها بررسی می کند و مشاوران وزیر نیز می گویند این اتفاق به زودی خواهد افتاد. بسیاری از هواداران معتقدند حمید سجادی یک وزیر مستقل است و با پرسپولیسی ها که درگیر انتخاب مدیرعامل سرخ پوشان هستند مشکل دارد. آنها نمی دانند که وزیر ورزش نقش کوچکی در انتخاب مدیرعامل پرسپولیس و استقلال دارد و این کار در جایی دور از ساختمان وزارتخانه انجام می شود. در دیوان محاسبات کشور و دفتر مهرداد بذرپاش.

خبرنگار اعتماد به شواهدی دست یافت مبنی بر اینکه وی رئیس دیوان محاسبات کشور و یکی از نمایندگان سابق مجلس است که «مدیران ارشد و اعضای هیئت مدیره دو باشگاه سرخابی ها» را شناسایی و به حمید سجادی پیشنهاد داده است. در دوران وزارت مسعود سلطانی فر گفته می شد بذرپاش در انتخاب اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال تاثیر داشته و او نماینده ملکیان، داریوش دلفانی و پرویز مظلومی در سلطانی فر بوده است. هر سه توسط وزیر وقت ورزش محکوم شدند. در ابتدای دولت سیزدهم اعلام شد بذرپاش در تلاش است مصطفی آجرلو را به باشگاه استقلال بیاورد.

اتفاقی که افتاد و مدیرعامل سابق باشگاه های تراکتورسازی و پاس به جمع آبی ها پیوست. پیش از این مهدی عبدیان یکی از اعضای هیات مدیره استقلال در داستانی کنایه آمیز به تاثیرگذاری مهرداد بذرپاش در تیم مدیریتی استقلال به این تیم تبریک گفته بود. مهرداد بذرپاش در ادامه روند انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس. در ابتدا نام رضا درویش مدیرعامل سابق باشگاه سایپا به عنوان مدیرعامل پرسپولیس مطرح شد. درویش در زمان مدیرعاملی کارخانه سایپا با بازیپاش همکاری کرد و به همین دلیل به یکی از گزینه های مدیرعاملی سرخ ها تبدیل شد. با این حال بدهی سنگین کالدرون که تمام انرژی باشگاه را گرفته بود همه را وادار کرد تا از این موضوع خودداری کنند تا صدری سرمربی فعلی این مشکل را حل کند. هیچ مدیری نمی خواست با یک بدهی 750000 دلاری و فرصت چند روزه با پیوستن به باشگاه مواجه شود.

فشار هیئت مدیره پرسپولیس و هواداران شرایط را پیچیده کرد. کمی بیش از یک ماه پیش و در پایان دوره ریاستش، قرمزها صدری را به عنوان سجادی به عنوان مدیرعامل معرفی کردند. صدری بازمانده دولت گذشته اخیرا گام مهمی در جلب رضایت کادر محبوب سرخ ها برداشته است. به گزارش اعتماد صدری، او دنباله ای وسوسه انگیز را به یحیی گل محمدی، کریم باقری و افشین پیروانی پیشنهاد داد و در عوض از آنها خواست تا از او حمایت کنند. چند روز پیش کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس در اقدامی مشترک با انتشار استوری در اینستاگرام حمایت قاطع خود را از صدری اعلام کردند و از وزیر ورزش خواستند با مدیرعامل صدری موافقت کند.

یحیی گل محمدی دو ماه پیش از اوضاع آشفته پرسپولیس گلایه کرد و تلویحا از مدیریت این باشگاه انتقاد کرد. در همین حال تجمع اعتراضی هواداران پرسپولیس مقابل وزارت ورزش برگزار شد. در این تجمع تعداد زیادی از هواداران با فریاد زدن نام دادکان از وزیر ورزش خواستند رئیس سابق فدراسیون فوتبال را به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه معرفی کند. در همین رابطه یک فرد مطلع به خبرنگار اعتماد گفت که مهرداد بذرپاش پس از این اتفاق به این نتیجه رسید که دادکان گزینه مناسبی برای مدیرعاملی پرسپولیس است.

او به یکی از معاونانش گفت که با دادکان تماس بگیرد و جلسه ای را ترتیب دهد تا طرفین به جمع بندی برسند و مدیرعامل جدید پرسپولیس را معرفی کنند اما دادکان نپذیرفت و اعلام کرد مشکلی با مدیرعامل ندارد.مدیرعامل پرسپولیس اما این کار باید از طریق وزارت ورزش انجام شود. دادکان گلایه کرد که نقش وزارت ورزش در انتخاب مدیران اجرایی سرخابی ها کم شده است.

مهرداد بذرپاش این روزها به یکی از مهره های کلیدی مدیریت ورزش تبدیل شده است و نام او با انتخاب حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان بسیار شنیده شد. در آن زمان شایعه شده بود بذرپاش حمید سجادی را به ابراهیم رییسی به عنوان وزیر معرفی کرده است. پیش از آن کیومرتف هاشمی باید وزیر ورزش و جوانان می شد. سجادی نیز مانند درویش در زمان مدیرعاملی بذرپاش در کارخانه سایپا با او کار می کرد و این دو از دوستان قدیمی یکدیگر محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید