کیفیت هوای تهران در 22 شهریور 1401/ شاخص کیفیت هوا به عدد 90 رسید


ساعت: 09:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897025

بر اساس پیش بینی های انجام شده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای تهران امروز سه شنبه 22 شهریور 1401 با شاخص 80 در وضعیت قابل قبولی قرار داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کیفیت هوای تهران امروز سه شنبه 22 شهریور 1401 با شاخص 80 در وضعیت قابل قبولی قرار داشت، همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با میانگین شاخص 79 همچنان در وضعیت قابل قبولی قرار داشت.

سه شنبه 22 شهریور 1401: پیش بینی های انجام شده توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که با توجه به افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد موثر، غلظت ذرات معلق افزایش می یابد و در برخی از ترافیک های بالا منجر به کاهش کیفیت هوا می شود. مناطق.

با افزایش دما در بعدازظهر و ثبات نسبی جو، تولید و غلظت آلاینده های ازن می تواند منجر به کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق شود. در صورت تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت سه شنبه همراه با افزایش ترافیک عصرگاهی، افت کیفیت هوا در مناطق پرتردد دیری نخواهد بود.

چهارشنبه 23 شهریور 1401: افزایش نسبی سرعت باد تا صبح فردا تا حدودی آلاینده ها را پراکنده می کند، اما افزایش تردد وسایل نقلیه باعث افزایش غلظت ذرات معلق در مناطق پرتردد می شود که منجر به کاهش کیفیت هوا می شود.

در طول روز به تدریج سرعت باد افزایش می یابد که باعث پراکندگی آلاینده ها و بهبود کیفیت هوا می شود، البته تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن به دلیل افزایش دما در ساعات بعدازظهر باعث کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق می شود. شایان ذکر است با تداوم شرایط ناپایدار جوی تا ساعات پایانی روز چهارشنبه پیش بینی می شود غلظت ذرات معلق کاهش یافته و وضعیت قابل قبولی در اکثر مناطق برقرار شود.

دیدگاهتان را بنویسید