آیا آخرین خبر بازنگری حقوق کارگران 1403/ لغو تصمیم افزایش دستمزد کارگران جدی است؟

آیا آخرین خبر بازنگری حقوق کارگران 1403/ لغو تصمیم افزایش دستمزد کارگران جدی است؟

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش دستمزد کارگران گفت: در بودجه سال 1403 افزایش 35 درصدی دستمزد کارگران دیده می شود و دولت و مجلس در حال بررسی بقیه موارد هستند، بنابراین آنها را بررسی کردند. می تواند کارهای جدیدی برای کارگران انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی بابایی کارنامی گفت: نماینده کارگران افزایش 35 درصدی دستمزد را امضا نکرد، بنابراین درخواست لغو رأی به دیوان عدالت اداری ارائه شد.

وی با بیان اینکه افزایش 35 درصدی دستمزد کارگران به تصویب شورای عالی کار رسیده است و با وجود اینکه به صورت یک طرفه امضا شده و به امضای نمایندگان کارگران رسیده است، باید ابلاغ شود.

به گزارش فارس، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس ادامه داد: در قانون تاکید شده که برای افزایش دستمزد باید نمایندگان کارگران، کارفرما و دولت در جلسه حضور یابند، اما از آنجایی که نمایندگان کارگران امضا نکردند، می گویند اکثریت آن را امضا کردند، البته از دیوان عدالت اداری درخواست می شود که این رای لغو شود و مجلس از نظر نظارتی وارد شود، چون رای فعلی. قانون یک قانون جزئی است نه یک قانون کامل.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قانون تعیین دستمزد کارگران باید تغییر کند و به نظر ما ریسک تغییر قانون برای کارگران خیلی مثبت نیست زیرا شرایط دولت و مجلس این است. به گونه ای نیست که هیچ اصلاحی در لایحه نهایی به نفع کارگران باشد و کارگر از اصلاحیه ضرر کند.

بابایی کارنامی با بیان اینکه ما در فراکسیون کارگری واردکننده هستیم و معمولا دولت ها به نفع کارگران تصمیم نمی گیرند، اظهار داشت: تصمیم ما این بود که هر یک از 31 استان کشور یک نماینده به مجلس بفرستند و حداقل باید نماینده خود را به مجلس برسانند. با جهت گیری کاری در مجلس شرکت کنید. داشتن 31 نماینده تعیین کننده. کمترین آن این بود که از قدرت استیضاح، طرح ها و حساب ها و کرسی های انتخاباتی به نفع کارگران استفاده شد.

وی با بیان اینکه حق مسکن کارگران باید به تصویب دولت برسد، گفت: باید با دولت تفاهم مشترک داشته باشیم تا هوای متناسب با کارگران داشته باشیم.