آخرین خبر تصمیم افزایش دستمزد کارگران + جزئیات

روز جدید به گفته رئیس کمیسیون اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس، میانگین تاثیر دستمزد بر قیمت تولید در کشور تنها حدود ۷ درصد است.

رئیس کمیسیون اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از نحوه دور زدن قانون توسط کارفرمایان در پرداخت دستمزد کارگران از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست بر اجرای مصوبه افزایش کارگران نظارت دقیق داشته باشد. دستمزد از کارفرمایان

علی اصغر عابستانی درباره نتیجه لغو مصوبه دولت در خصوص افزایش حق مسکن کارگران گفت: زمانی که افزایش دستمزد مناسبی برای حقوق کارگران در قالب 4 میلیون و سیصد هزار تومان علاوه بر مسکن در نظر گرفته شد. حقوق خانوادگی و اجتماعی، برخی واحدها اقدام کردند، حق مسکن را حذف کردند و حداکثر حقوق را کف زمین گذاشتند و بدین وسیله به نوعی قانون را دور زدند.

آنابستانی ادامه داد: نتیجه تحقیق و تفحص شورای اجرای آیین نامه در خصوص مغایرت مصوبه دولت با قانون از سوی رئیس شورای اسلامی شهر اعلام شد و باید اجرایی شود و حق مسکن آنان اجرا و پرداخت شود. بطور جداگانه.

وی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید بر روند اجرای حق مسکن کارگران توسط واحدها نظارت کند تا این قانون به طور کامل اجرا شود و مجلس نیز قطعا نظارت خواهد کرد تا واحدهای بخش خصوصی دور نزنند. قانون باشد و از حقوق کارگران تضییع نشود. .

نماینده مردم سبزوار، جوه تای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضا به گونه ای ایجاد شده که تصور می شود شورای عالی کار با افزایش قیمت تمام شده تولید را افزایش داده است. این افزایش دستمزد کارگران که اصلا درست نیست قابل قبول نیست.

زیرا میانگین تاثیر دستمزد بر قیمت تولید در کشور تنها حدود 7 درصد است و این افزایش دستمزد نیز بر همین اساس صورت گرفته است. بنابراین تاثیر عمده ای در قیمت نهایی کالا ندارد و کارفرمایان نباید به این بهانه قانون را دور بزنند.

علی اصغر عابستانی تاکید کرد: کارفرمایان از یک سو فهرست کارگران را بر اساس قانون جدید ارائه کردند و از سوی دیگر برخی از پارامترهای حقوق کارگران را کاهش دادند.

بنابراین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید روند اجرای این مصوبه را به گونه‌ای کنترل کند که با حذف مزایایی که در گذشته به کارگران پرداخت می‌کردند و نهایتاً مبلغی را که کارفرمایان پرداخت می‌کردند، تنها حقوق پایه را به آنها پرداخت نکنند. به کارگران همان مبلغی که سال گذشته دریافت کرده اند پرداخت می شود و از این طریق متضرر می شوند.

چرا کاهش هزینه ها در کشور تنها از طریق بی عدالتی در حق کارگران دنبال می شود؟

رئیس کمیسیون اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این ظلم به کارگران است که برای همه بخش های کشور هزینه می کنیم. همکاری، کار و مراقبت اجتماعی باید به دقت رصد شود تا حقی از این قشر تضییع نشود.

لازم به ذکر است رئیس شورای اسلامی مصوبه شورای دولت در خصوص افزایش حق مسکن کارگران را به کمیته اجرای آیین نامه ارسال کرد که خلاف قانون تشخیص داده شد و با لغو آن اعلام شد. بر اساس این مصوبه، حق مسکن کارگران به همان میزان 650 هزار تومان بازگردانده می شود که به تصویب شورای عالی کار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید