اروپا ادعای نقض قوانین بشردوستانه در غزه را بررسی می‌کند

سخنگوی کمیسیون اروپا در واکنش به گزارش اخیر ایالات متحده آمریکا مبنی بر نقض احتمالی قوانین بین المللی بشردوستانه توسط رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: این موضوع نیز اولویت ماست و به بررسی احتمال یا ادعای آن ادامه خواهیم داد. نقض قوانین بین المللی بشردوستانه در این زمینه با نسبت بالا.

به گزارش خبرگزاری موج


پیتر استانو روز دوشنبه به خبرنگاران در بروکسل گفت: «ما آنچه را که شرکای آمریکایی خود اعلام کرده‌اند در نظر گرفته‌ایم. این موضوع یکی از دغدغه های اصلی ماست اسرائيل ما در عملیات علیه خود این درخواست را داشتیم حماس و جهاد اسلامی برای حمایت از حقوق بشردوستانه بین المللی.

وی در ادامه حمایت اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی افزود: البته هنوز اطلاعات تکمیلی نداریم زیرا در میدان حضور نداریم. اما این موضوع به طور مداوم در میان اعضای اتحادیه اروپا به ویژه در قالب جلسات شورای وزیران خارجه مورد بحث قرار می گیرد.

این مقام اتحادیه اروپا افزود که جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور حقوق بشر خواسته است که نقض قوانین بین المللی بشردوستانه در غزه را بررسی کند. وی افزود: این موضوع اولویت ما است و به بررسی احتمال یا ادعای نقض فاحش قوانین بین المللی بشردوستانه در غزه ادامه می دهیم.

استانو این را در حالی گفت که هفته گذشته واشنگتن با انتشار گزارشی استفاده از تسلیحات آمریکایی در غزه توسط اسرائیل (رژیم) را زیر سوال برد.

در گزارشی که روز جمعه به کنگره آمریکا ارائه شد، شواهد «معقولی» مبنی بر نقض قوانین بین المللی رژیم صهیونیستی در غزه یافت شد. با این حال، این گزارش نتیجه گیری روشنی ارائه نکرد و استدلال کرد که ایالات متحده به دلیل اطلاعات ناکافی نمی تواند به “نتیجه گیری قطعی” برسد.



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها