شورای امنیت نباید در برابر اتهامات بی اساس تل آویو علیه ایران و نقض قوانین بین المللی سکوت کند.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک با اشاره به نشست فوق العاده این شورا به سفیر ژاپن که ریاست دوره ای شورای امنیت را در ماه جاری (ژانویه) بر عهده دارد، نامه ای ارسال کرد. شورایی در خصوص اوضاع خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین اتهامات بی اساس رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد.

امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در این نامه هدف از این اتهامات بی اساس را منحرف کردن توجه جامعه جهانی از جنایات جاری و نقض جدی حقوق بشر اعلام کرده است. قوانین بین المللی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وقایع اخیر در هتک حرمت مسجدالاقصی تاکید کرد: مایه تاسف است که اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض جدی حقوق بشر و قوانین بین المللی بشردوستانه در اراضی اشغالی فلسطین از جمله اقدامات تهاجمی سیستماتیک و آشکار و هتک حرمت مقدسات و مقدسات جامعه جهانی هیچ عواقبی ندارد.

ایروانی با اشاره به حساسیت مسلمانان جهان نسبت به هرگونه هتک حرمت به مقدسات خود افزود: اگر جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت در قبال تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی سکوت کند، این رژیم جسارت ادامه دادن به آن را پیدا خواهد کرد. جنایات و تجاوزات بیشتر

نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد: از شورای امنیت می خواهیم که نقض و جنایات مستمر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرده و این رژیم بی قانون را وادار به رعایت دقیق قوانین بین المللی از جمله قطعنامه های مرتبط سازمان ملل کند.

به گزارش ایرنا، نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه پنج شنبه 5 ژانویه 2023 به وقت محلی (15 ژانویه 1401) در مقر این سازمان بین المللی برگزار شد و تمامی اعضای این شورا اقدامات جدید را محکوم کردند. کابینه رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد الاقصی آن را تحریک آمیز و هشدار دهنده خواندند اما سفیر این رژیم از این دیدار خشمگین شد.

این نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست مشترک فلسطین و اردن و با حمایت امارات متحده عربی و چین، علاوه بر 15 عضو دائم و غیر دائم شورای امنیت، تنها نمایندگان اردن، فلسطین تشکیل شد. و رژیم صهیونیستی در این نشست سخنرانی کردند.

گیلاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل که از نشست شورای امنیت به خشم آمده بود، از تشکیل جلسه اضطراری و فوق العاده شورای امنیت برای بحث در مورد نقض مسجد الاقصی توسط این رژیم ناراحت شد و گفت: نشست اضطراری شورای امنیت. با موضوع “بازدید وزیر اسرائیلی از مسجد در زمانی که این همه خشونت و بدبختی در جهان حاکم است” ترسیم شد.

سفیر رژیم صهیونیستی مانند همیشه ناتوان از پاسخ منطقی به واکنش ها و خشم بین المللی پیرامون هتک حرمت مسجدالاقصی، ادعاها، اتهامات و اغراق های همیشگی این رژیم در مورد منطقه و ایران را تکرار کرد.

نماینده اردن در سازمان ملل در این نشست با یادآوری سطوح متعدد نقض قوانین بین المللی در «حمله» این مقام صهیونیستی به قدس، ادعای سفیر رژیم صهیونیستی مبنی بر «بازدید» و حمایت از آن را رد کرد. وی از رژیم غاصب صهیونیستی خواست به وظایف خود در بیت المقدس و زیارتگاه مسلمانان عمل کند.

در پی این شایعات، سفیر رژیم صهیونیستی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز نامه مذکور را خطاب به رئیس دوره ای شورای امنیت نوشتند.

دیدگاهتان را بنویسید