امیرعبداللهیان: درباره مسائل پادمانی باقیمانده بسیار جدی هستیم/ در شرایطی که همه به برجام برمی‌گردند، به هیچ وجه نمی‌خواهیم برخی اتهامات سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران داشته باشیم.

امیرعبداللهیان: درباره مسائل پادمانی باقیمانده بسیار جدی هستیم/ در شرایطی که همه به برجام برمی‌گردند، به هیچ وجه نمی‌خواهیم برخی اتهامات سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران داشته باشیم.

وی افزود: دولت مصمم به ادامه برنامه توسعه پایدار اقتصادی با هدف خنثی سازی تحریم ها است. ما در ماه های اخیر مسیر مذاکرات را دنبال کرده ایم. دیروز پاسخ طرف آمریکایی به پیشنهادات مکتوب خود را از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا دریافت کردیم. در ماه‌های گذشته پیشرفت زیادی در ویرایش متن داشته‌ایم و نظرات نهایی خود را به طرف آمریکایی اعلام کرده‌ایم و باید بر برخی موارد تاکید بیشتری می‌شد. دیروز پاسخ طرف آمریکایی را دریافت کردیم، در حال بررسی و تحلیل پاسخ روز قبل هستیم. ما در مورد مسائل پادمان باقیمانده بسیار جدی هستیم و به هیچ وجه حاضر نیستیم اتهامات سیاسی و بی اساس آژانس علیه ایران را در شرایطی که همه به برجام برمی گردند و می خواهند از این ادعاهای ناشی از فضای ناامن رژیم استفاده کنند، بپذیریم. هر وقت خواستند صهیونیسم را تکرار کنند.

وزیر امور خارجه گفت: امیدواریم در صورت جدیت طرف آمریکایی در تهدیدات و رسیدن به توافق مطلوب در تحقیقات، بتوانیم به مرحله نهایی مذاکرات برسیم تا تحریم های اولیه را خنثی کنیم. تا همه طرف ها به توافق برگردند و تحریم ها را لغو کنند.

وی ادامه داد: اگر بررسی های ما به جایی برسد، نتیجه تیم کارشناسی ما رعایت ملاحظات و خطوط قرمز ایران است و قدم بعدی جمع آوری وزرا در وین برای جمع بندی مذاکرات و توافقات و بر اساس جدول زمانی است که با توجه به بررسی های کارشناسی ما، امیدواریم بتوانیم مراحل بعدی را آغاز کنیم

امیر عبداللهیان خاطرنشان کرد: تا زمانی که از رعایت خطوط قرمز و وجود منافع ملت ایران مطمئن نباشیم در این موضوع عجله نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: امیدوارم در هر دو مسیر ایران با حمایت گسترده مردمی و تلاش های صورت گرفته در ماه های اخیر بتوانیم در همه زمینه ها اعم از علم، فناوری، دفاع و … در راس باشیم. در موضوعات دیگر

دیدگاهتان را بنویسید