کارشکنی آژانس بین المللی انرژی اتمی در فعالیت های هسته ای ایران سیاسی است

وی افزود: غرب و اروپا و به ویژه آمریکا و اسرائیل با صدور چنین بیانیه ها و قطعنامه هایی سعی در اعتراف به ادعای خود دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ایران با آژانس و کشورهای تصمیم گیرنده در تمامی ابعاد فعالیت های هسته ای خود همکاری می کند.

استاد دانشگاه بین‌الملل امام خمینی (ره) می‌گوید: ایران حتی در بحث محدودیت‌های هسته‌ای برخی اقدامات اعتمادساز داوطلبانه را اجرا کرده است.

رویکرد آژانس هسته ای در قبال مسئولیت ها غیرسازنده بود

وی گفت: در واقع ایران در دوره ریاست جمهوری روحانی در بحث برجام و فعالیت های هسته ای به صلح طلبی و سازش متوسل شد اما نرمش قهرمانانه مورد نظر مقام معظم رهبری محقق نشد.

حنلری گفت: مسئله غرب و آمریکا با ایران یک موضوع هسته ای نیست، بلکه سیاسی است و در واقع با وجود نظام اسلامی مشکل دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به کارشکنی های آمریکا در پرونده برجام گفت: شاهدیم که کارشکنی ها و مخالفت ها باعث شده برجام به سرانجام نرسد.

او گفت که رویکرد آژانس در قبال مسئولیت ها غیرسازنده است. وی افزود: در حال حاضر روسیه و چین که از اعضای آژانس هستند و حق وتو دارند، قطعنامه را امضا نکرده اند، بنابراین بعید است که این قطعنامه در شورای عالی امنیت تصویب شود.

ایران باید از حقوق خود دفاع کند

مدرس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین ادامه داد: در حال حاضر 2 تا 3 ماه فرصت داریم تا این مصوبه را به شورای عالی امنیت ارائه کنیم و ایران باید از این فرصت استفاده کند.

حنلری گفت: با توجه به اینکه ما در یک شرایط بین المللی خاص یعنی بحران بین اوکراین و روسیه و حق وتوی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار داریم، این موضوع می تواند بر برنامه هسته ای آژانس نیز تاثیر بگذارد.

وی افزود: در این بین اما بحث فنی مطرح نیست، اما آمریکا و اسرائیل به دنبال مسائل سیاسی هستند و از مسائل هسته ای به عنوان ابزار استفاده می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل با تصور ضعف در شرایط روسیه قطعنامه ای علیه ایران صادر کردند غافل از اینکه معادلات منطقه تضمینی برای شکست روسیه در این مناقشه به غرب نمی دهد.

امام خمینی (ره) مدرس دانشگاه بین الملل تاکید کرد: ایران باید از حقوق خود دفاع کند و بدون شک دولت آقای رئیسی کوتاه نمی آید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید