درباره فعالیت های آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران صحبت کردیم

ساعت: 21:26
تاریخ انتشار: 1300/09/17
کد خبر: 1790717

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین از دیدار امروز با رافائل گروسی و گفتگو درباره «فعالیت های آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران» خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کرده است.

این دیپلمات روس در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: امروز با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کردم. در جریان مذاکرات وین با او درباره اوضاع صحبت کردم.

وی افزود: انتظار می رود آژانس نقش بسزایی در اجرای توافقنامه احیای برجام آینده داشته باشد. همچنین درباره فعالیت های آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران صحبت کردیم.

درباره فعالیت های آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران صحبت کردیم

انریکه مو، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعاتی پیش در توئیتی اعلام کرد که دور هفتم مذاکرات در وین فردا پنجشنبه از سر گرفته می شود.

به گفته وی، شاهد برگزاری کمیسیون مشترک برجام و چند نشست دوجانبه و چندجانبه خواهیم بود.

این مذاکرات پس از آن صورت می‌گیرد که ایران در دور کنونی مذاکرات درباره لغو تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای دو پروژه 1+5 را ارائه کرد، در حالی که اروپایی‌ها، به گفته ایالات متحده، این پیشنهادها را گزاف و غیرواقعی می‌دانستند. هدف آنها این است که ایران را دلیل شکست ادعایی مذاکرات قرار دهند. سخنی که البته هیچ مدرکی برای صحت آن وجود ندارد.

این در حالی است که ایران با جدیت وارد دور هفتم مذاکرات وین شده و پیشنهادات خود را ارائه کرده و نشان می دهد که خواهان دستیابی به توافق جامع در اسرع وقت است. از سوی دیگر تهران از طرف غربی انتظار دارد با واکنش فنی و عملی خود و پرهیز از کلی گویی و گسترش فضای اتهام و گناه، جدی بودن مذاکرات را ثابت کند.

ایران همچنین می گوید که اساس مذاکرات، توافق 2015 است و آمریکا نباید بر اساس منافع خود به دنبال تغییر آن باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید