اعزام اولین گروه از زائران ایرانی حج تمتع

اعزام اولین گروه از زائران ایرانی حج تمتع

نخستین کاروان های حجاج ایرانی با بدرقه رهبر حجاج ایرانی صبح دوشنبه از طریق ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی شدند.

مراسم اعزام اولین دسته از زائران حج از سال 1403 که از طریق ترمینال سلام شهر فرودگاه امام خمینی (ره) عازم مدینه منوره شدند، صبح روز دوشنبه (4 اردیبهشت) با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح. نواب در حضور ; سید عباس حسینی، نماینده ولی فقیه در امور زیارتی و سرپرست حجاج ایرانی؛ رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر عربستان در تهران و تنی چند از مسئولان شرکت هواپیمایی حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم بدرق اولین کاروان های حجاج ایرانی برای همه زائران بیت الله الحرام از درگاه خداوند متعال برای حج مقبول دعا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با بیان اینکه شعار حج امسال «با محوریت قرآن، همدلی و اقتدار اسلامی و پاسداری از فلسطین مظلوم» است، به زائران توصیه کرد: آرامش در مسجد را برقرار کنند. النبی(ع) و مسجدالحرام با تلاوت و ختم قرآن.

زائر ایرانی همچنین با اشاره به بخشی از شعار امسال حج تمتع با عنوان «همدلی» از زائران ایرانی خواست تا ارتباط و تعامل خوبی با زائران و مسلمانان کشورهای مختلف داشته باشند.

وی یادآور شد: مرحوم شیخ صالح بن عبدالرحمن الحسین; رئیس سابق امور مسجدالحرام و مسجد النبی مدام تاکید می کرد که زائران ایرانی نظم و برنامه ریزی خوبی دارند و تعامل و ارتباط خوبی با زائران سایر کشورها دارند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب اقتدار اسلامی و پاسداری از فلسطین مظلوم را بخشی دیگر از شعار حج امسال خواند و گفت: زائران باید راه نبوی را طی کنند و برای پیروزی ملت فلسطین در سرزمین وحی دعا کنند.

وی در ادامه به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام می فرماید: «من سحرگاهان و زمام امور مسلمین را دارم، از آنها خشنود می شوم و چون آنها را می شنوم. من در مورد مسلمانان می گویم: هر کس صبح از خواب بیدار شود و در راه امر مسلمین بجنگد و هر کس فریاد یاری کسی را بشنود و او را یاری نکند، مسلمان نیست.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه امروز مسلمانان، یهودیان و مسیحیان در سراسر جهان در حمایت از فلسطین متحد شده اند، گفت: ما نیز باید به یاری حضرت محمد (ص) از ملت مظلوم حمایت کنیم. ) و اهل بیت (علیهم السلام) غزه باشیم.

وی گفت: امروز کاروان های کمک و امداد بسیاری از ادیان ابراهیمی یهودی، مسیحی و مسلمانان حامی مردم مظلوم فلسطین به مرز مصر و غزه رسیده است، اما رژیم کودک کش صهیونیستی اجازه ورود این کمک ها را به مرزهای مصر و غزه نمی دهد. غزه را برهنه کنید، در حالی که وجدان اساتید و دانشجویان آمریکایی نیز آشفته است و از ظلم و ستم فلسطینیان دفاع می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین با اشاره به وصیت نامه حضرت علی (ع) بر لزوم رسیدگی به همنوعان تاکید کرد و گفت: امیر مومنان امام همه مسلمانان و به فرموده مقام معظم رهبری حضرت علی (ع) است. و حضرت فاطمه (س) وحدت جهان اسلام هستند.

در ادامه کشور فلسطین را قلب جهان اسلام می داند و تاکید می کند که خداوند متعال ظالم را مجازات می کند و مظلوم را یاری می دهد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان از زائران بیت الله الحرام که به مدینه می روند از مردم غزه خواست تا به پیامبر (ص) سلام کنند و در مسجد الحرام و اقامه نماز بخوانند. مسجد النبی (ص) به نیت شهدای غزه به روح این شهدا.