سهمیه 350 قزوین برای اعزام زائران به حج تمتع / 80 درصد ظرفیت کاروان های حج و زیارت استان تکمیل شد.

کادر علیزاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی در خصوص شرایط ثبت نام در حج گفت: امسال با توجه به محدودیت تعداد نمازگزاران خانه خدا در ایام حج، یک میلیون زائر از کشورهای مختلف به سرزمین وحی مشرف می شوند که از این تعداد حدود 40 هزار نفر مشرف خواهند شد. اعلام شد.» به زائران ایرانی تقدیم شده است.

وی با اشاره به سهمیه 350 نفری قزوین برای اعزام زائران به حج، افزود: تاکنون 80 درصد ظرفیت کاروان های استان برای اعزام زائران به سرزمین وحی تکمیل شده است.

سخنگوی وزارت حج گفت: پیش از شیوع بیماری کرونا، تعداد زائران ایرانی که به حج مشرف شدند حدود 86 هزار نفر بود که ظرفیت 1000 نفر در استان قزوین را شامل می شود.


Astrazenka و Sinofarm واکسن های مورد تایید عربستان سعودی هستند

علیزاده تصریح کرد: تکمیل مراحل واکسیناسیون یکی دیگر از شروط ارسال وحی به کشور در ایام حج است و نمازگزاران باید سه نوبت واکسن دریافت کرده باشند.

وی ادامه داد: واکسن های مورد تایید عربستان سعودی در سبد واکسیناسیون سینوفارم و آسترازنکا است. از دیگر الزامات این است که ۷۲ ساعت قبل از اعزام به حج، در یکی از آزمایشگاه های مورد تایید آزمایش PCR منفی داده شود و در هنگام ورود مدارک لازم را به همراه داشته باشید.

سخنگوی سازمان حج و عترت قزوین گفت: حجاج 72 ساعت پس از رزرو کاروان با مدیر کاروان تماس گرفته و ثبت نام خود را نهایی کنند. در غیر این صورت ثبت نام آنها لغو و سایر اولویت ها برای اعزام کاروان اعلام خواهد شد. .

علیزاده گفت: مشمولان حج تا 18 اردیبهشت تا تکمیل ظرفیت کاروان مهلت ثبت نام دارند و در صورت تکمیل ظرفیت کاروان دیگر امکان ثبت نام وجود ندارد.


تاریخ اولیه ثبت نام افراد ملاک انتخاب آنها برای شرکت است

وی با اشاره به اینکه تاریخ ثبت نام اولیه افراد ملاک انتخاب آنها برای حضور است، گفت: در این مرحله ثبت نام ها تا 31 اسفندماه 96 مجاز به ثبت نام هستند و در صورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان ها اولویت ها خواهد بود. پس از ژوئن 2007 اعلام شد.

سخنگوی سازمان حج و زیارت قزوین ادامه داد: اعزام زائران به ایران از 25 خرداد آغاز می شود و بین 25 تا 30 روز حدود 10 روز کمتر از سال های گذشته در عربستان خواهند بود.

علیزاده در پایان گفت: تاکنون هیچ دستورالعملی برای اعزام زائران به حج عمره صادر نشده است. امیدواریم در صورت بهبود وضعیت طرفین در خصوص گسترش ولیعهد، شرایط برای اعزام به حج عمره فراهم شود.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید