کاسوین; دومین استان پیشرو در اعزام زائران به کربلا/ زائران برای ثبت نام باید به زیارتی های مجاز مراجعه کنند.

وی افزود: به استان ها اعلام شده است که می توانند برای اعزام زائران به عراق رایزنی و موافقت لازم را ارسال کنند و قزوین دومین استانی است که در اعزام زائران به کربلا پیش قدم است.

رئیس روابط عمومی حج و استانداری قزوین گفت: طبق توافقات صورت گرفته، اولین گروه از زائران 9 آذرماه از استان قزوین به عراق اعزام شدند و گروه دوم زائران آذرماه عازم عتبات عالیات شدند. 9 امسال . .

وی گفت: در حال حاضر تمامی سفرهای کربلای معلی هوایی و بازگشت زمینی است. البته با مسئولان مربوطه مشورت می شود تا بتوان شرایط را فراهم کرد; امکان اعزام زائر از طریق زمینی.

بهره برداری از 20 دفتر زیارتی در استان قزوین

این مسئول بیان کرد: 25 دفتر زیارتی در استان قزوین وجود دارد که در حال حاضر 20 دفتر زیارتی فعال و تعدادی از دفاتر نیز به دلیل گسترش تاج و کمبود زائر نیمه فعال هستند.

وی با اشاره به شرایط اعزام زائران گفت: زائران باید دارای گذرنامه معتبر با اعتبار 6 ماهه بوده و حداکثر 72 ساعت قبل از اعزام باید آزمایش PCR و دو نوبت واکسن تاج خود را انجام دهند.

علیزاده گفت: مسئولان دو کشور در حال رایزنی برای اعزام زائران به سوریه هستند و زمانی که شرایط مهیا شود این موضوع سوژه رسانه ها شده و زائران اعزام خواهند شد.

وی در پایان گفت: توصیه می شود زائران برای ثبت نام با عتبات عالیات دارای مجوز از حج و سازمان زیارت تماس بگیرند زیرا در صورت بروز مشکل برای افرادی که از دفاتر غیرمجاز تردد کرده اند امکان ردیابی وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید