آماده سازی دفاتر زیارتی استان کرمانشاه برای اعزام زائران به ایام مبارک در ماه های رجب و شعبان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید کریمی هو در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری مرصاد اظهار داشت: با توجه به اینکه ماه های رجب و شعبان در راه است، خدمات زیارتی آماده اعزام زائران به عتبات عالیات است.

وی خواستار تسریع در مراجعه زائران به دفاتر زیارتی شد و افزود: پیش بینی می شود در ماه های رجب و شعبان تعداد زائران اعزامی به عتبات افزایش یابد.

کریمی کو سرعت ارسال به اماکن مرتفع را با توجه به نوسانات نرخ ارز متفاوت دانست و گفت: دفاتر زیارتی در حال حاضر در دو بسته ارزان با نرخ چهار میلیون و 100 هزار تومان و بسته معمولی با نرخ هفت میلیون تومان ارائه می شود. . فدائیان اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به طور میانگین هفتگی دو سفر به عتبات عالیات انجام می شود و در مجموع تعداد این سفرها به دلیل استقبال مردم از بسته های ارزان قیمت بیشتر است.

کریمی هو با بیان اینکه اعزام زائران به زیارتگاه ها از طریق مرز خسروی انجام می شود، اذعان داشت: طبق مکاتبات انجام شده با سازمان حج و زیارت استان های شمالی و غربی کشور، در نظر دارند زائران را از طریق مرز به عتبات عالیات اعزام کنند. با خسروی

وی افزود: اکنون با توجه به نوسانات قیمت دلار، برنامه ریزی سایر استان ها برای تدوین بسته اعزام به آن سوی مرز خسروی به کندی پیش می رود، هرچند جلساتی با سازمان راه آهن برای اعزام زائران با قطار به عتبات عالیات برگزار شده است. “


ثبت نام از داوطلبان حج سال آینده

کریمی هو در خصوص زیارت حج گفت: طبق برنامه زمان بندی شده ثبت نام داوطلبان اعزامی به حج سال آینده از سی ام ماه آغاز می شود.

وی افزود: افرادی که در سال 1398 ثبت نام کرده و وجوه لازم را پرداخت کرده اند در اولویت حج هستند اما مراسم حج امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

به گفته کریمی کو، مراسم حج پس از دو سال وقفه در سال 1401 انجام شد که طی آن مقامات سعودی به دلیل شیوع ویروس کرونا اجازه اعزام افراد بالای 65 سال را ندادند و در نتیجه تعدادی از زائران به حج اعزام نشدند.

مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم به روز رسانی اطلاعات زائران در سامانه http://Reserve.haj.ir خاطرنشان کرد: در صورت عدم ثبت نام زائران مذکور با سایر اولویت ها تماس گرفته می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید