همه مومنان و دوستداران عدل و داد در ماه شعبان / چهارشنبه شعبان تجلی خداوند و فرصت تجدید میثاق


ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۷
کد خبر: 1816387

نیمه شعبان ولادت نور و طهارت، حضرت مهدی (عج) و نقطه عطف اعیاد شعبانیه و پیام آور ظهور حضرت مهر و دوستی است که روزی جهان و امید مستضعفان را گرم خواهد کرد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، نیمه شعبان در تقویم مذهبی مسلمانان جایگاه ویژه ای دارد. تقارن این آیین عبادی با ولادت حضرت خاتم الاوصیاء (ع) حاکی از آن است که احیاء و عبادت این شب برای مسلمانان از آغاز بعثت برای اعتلای زمان تجلی آیه شریفه توسط حی قیوم ضروری به نظر می رسد. .

این ولادت موعودی است که خداوند تبارک و تعالی حکومت خود را پایان دهنده تاریکی ها و وعده نور برای مؤمنان قرار داده است. «اللَّهُمُ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنْ ظلَمَاتِ النَّورِ» بقره/257 و در حکومتش آرزو کرد که به مظلومان لطف کند و آنان را هدایت کند و آنان را وارث نگرداند».

در مژده ولادت حضرت عیسی (ع) خداوند از مریم عذرخواهی کرد: «خداوند به قول من مشرک است، نام عیسی مسیح ابن مریم است». او کلمه به کلمه عیسی مسیح را ذکر می کند، اما به حاتم نبی می گوید: «و کلام رابق را صادقانه و عادلانه اطاعت کن». کمال و همه دین، ولایت و کمال است و تکمیل مظهر ولایت، تکمیل کلام خدا و در پرتو مهر اراده (ع) است.

در دنیای امروز که مردم برای رهایی از چالش های فرسایشی و رشد روزافزون تمدن های مادی به دنبال راهی برای رسیدن به آرامش و امنیت فکری هستند، وجود مبارک امام عصر (عج) بزرگترین بارقه امید و آرامش است. در جهان.

و شبات، ماه منسوب به پیامبر اکرم (ص)، ماه دعا و ذکر و توجه و عبادت و شفاعت است. ماهی که خوان رحمت الهی در آن وسعت دارد تا اهل دعا برای خود رهنمودهای لازم را فراهم آورند و آیینه تجلی نور الهی شوند.

نیمه شعبان ولادت نور و طهارت، حضرت مهدی (عج) و نقطه عطف اعیاد شعبانیه و پیام آور ظهور حضرت مهر و دوستی است که روزی جهان و امید مستضعفان را گرم خواهد کرد. . این مناسبت به برکت حضور ستاره درخشان دیگری در آسمان یکی از شادترین و پربرکت ترین اعیاد مسلمانان و فرصت معنوی ارزشمندی برای ارتباط با خالق هستی و تقرب به خداوند و دریافت فیوضات الهی است. اوست که حق و عدل را به تمام معنا برقرار می کند. این شب دوم شب قدر است. کلام خدا (قرآن) در شب قدر نازل شده است و کلام خدا (ولایت) در لیلة شعبان نازل شده است. این شب ظرف تجلی نور است و ظرف تجلی نور خداوند است. میلاد همان نور موعود است که بنا به آمدنش «و انوار الارض نور ربّ».

میلاد دوازدهمین امام از خاندان کوثر است که به فرموده پیامبر اکرم خاتم هم نام و کنیه اوست و هم همفکرترین مردم. این یک وعده زندگی است. «عَلْمُوا اللّه یحیی الارض پس از مرگ» و امشب، گاهی زنده می‌شود.



فضیلت نیمه شعبان در آیینه قصه ها

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در مورد شب نیمه شعبان فرمودند: .. و خداوند متعال فرشتگان خود را از آسمان به زمین فرستاد تا برکت دهند. «و خداوند فرشتگانی را از آسمان به سرزمین مکه فرستاد». امام علی بن ابی طالب علیه السلام در مورد آیه شریفه «فیها یفرق کل امر حکیم» می فرماید: «آنچه بر مردم از خیر و شر می گذرد، در شب نیمه شعبان تقسیم می شود». و از طرفی فرمودند: خداوند در نیمه های شب شعبان پادشاهی می فرستد که از غروب آفتاب تا طلوع فجر می نالد: به او روزی نده؟

امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) فرمود: «کجاست علی (علیه السلام) بدون نام سه شب؟ النصف من شعبان ”;

نیمه شعبان مصادف با پانزدهم شعبان در تقویم قمری و یکی از اعیاد مسلمانان شیعه است که مصادف با میلاد دوازدهمین امام شیعیان امام زمان (عج) است و دعاهای زیادی به عنوان دعای کمیل خوانده می شود. شب

اهل سنت شب نیمه شعبان را «لیل تو» می نامند و در این شب به شب زنده داری و نماز می پردازند.

کارکردها و آثار عبادت و عبادت اعیاد مانند محیط شعبان، برجسته ساختن مشکل نامرئی برای مؤمنان است، بنابراین آیات اول سوره بقره می گوید قرآن هدایتگر است. برای پرهیزگاران، پرهیزگاران کسانی هستند که از پالتیان دور هستند. اینان ماندند، اما استعداد و توانایی این را داشتند که در مسیر هدایت قرآن و معارف وحیانی قرار گیرند و بتوانند در مسیر درست وحی الهی قدم بردارند.

ما باید ایمان خود را در عمل نشان دهیم

مهدی اقبالی کارشناس الهیات در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: یکی از مشکلات غیبی و مهمترین مشکل غیبی علاوه بر قیام و رجعت و مانند آن غیبت امام زمان (عج) است که در روایات نبوی و علوی و سایر معصومین ذکر شده است. شد.

وی افزود: هرکس شعائر محیط شعبان را جشن و بزرگداشت کند در واقع اعتقاد خود را به غیبت امام زمان (عج) علنی و عینی ابراز می کند.

این کارشناس مسائل دینی گفت: نشانه هایی از راه راست در آیات قرآن وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها پیروی از راه پیامبر در عرصه عمل و حضور است.

اقبالی یادآور شد: هرکس می خواهد در عمل نشان دهد که در راه درست است باید از عمل پیامبر(ص) پیروی کند زیرا در غیر این صورت راه او سد زبانی بیش نیست.

فرمود: کسى که قائل به غیب امام زمان است و معتقد است که او متولد شده و در حجاب غیبت است، باید این ایمان را در عمل نشان دهد.

نیمه شعبان همان عبادت رسول خداست

احمد اسدی، کارشناس علوم سیاسی دانشگاه مازندران در گفت و گو با بلاح با بیان اینکه محیط شعبان همان تکریم رسول خداست، گفت: امام زمان و تشکیل حکومت جهانی محور عدالت اوست.

اسدی افزود: بزرگداشت حضرت حجت(عج) که از دیدگان پنهان است، در واقع اعلامیه ای است که همه به خاطر سخنان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) به چیزی که ما ندیده ایم ایمان دارند. و ما آن را در عمل نشان می دهیم.

وی یادآور شد: هر جا که انسان در غیبت امام دوازدهم (عج) شک دارد، باید به آنها یادآوری کند و در این روز تاکید کند که ظهور کند تا شبهات برطرف شود.

این کارشناس خاطرنشان کرد: زمانی که حتی برخی به ظاهر شیعیان در ولادت امام دوازدهم شک دارند و یا برخی از مسلمانان به این موضوع اعتقادی ندارند، برای اعلام ولادت امام دوازدهم به تکریم و عبادت و برگزاری جشن های بزرگ و پر زرق و برق می پردازند. تولد او می تواند بر ایمان ما و دیگران بیفزاید.

اسد با اشاره به اینکه مراسم نیمه شعبان مختص ایران نیست، گفت: از دیگر کشورهایی که این مراسم را در سطح وسیع برگزار می کنند، می توان به عراق، لبنان، مصر، بحرین، یمن و آذربایجان و همچنین کشورها اشاره کرد. در افغانستان، هند، پاکستان، امارات متحده عربی، تونس و مراکش که شیعیان در اقلیت هستند، برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: حقیقت امر این است که آنچه مراسم نیمه شعبان را بیش از هر چیز دیگری آسان می کند، ایمان برخی فرقه های مهم اهل سنت به حجت بن حسن و ظهور آن است.

به گزارش بالا، نیمه شعبان در ایران روز جهانی مستضعفان نیز نامیده می شود و این روزها باید مظلوم دستگیر شوند.

به هر حال برای گرامیداشت و گرامیداشت این روز باید تلاش بیشتری کنیم تا آن را به عنوان عید جهانی کریسمس و تزیین هر خوابگاه و برزنه ای بکنیم و در واقع این جشن ها یادآور آیه بزرگ الله و بقیة الله فی الارض است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید