شعبان بهترین فرصت برای تزکیه / مناجات شعبان; مقدمه ای بر حزب خدا


ساعت: 17:00
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812843

حجت الاسلام محمدعلی فتحی با بیان اینکه ماه شعبان فرصتی برای تزکیه است، گفت: دعای مغفرت روح انسان را زلال می دهد، قلب او را جلا می دهد و گناهان گذشته را از وجودش می زداید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدعلی فاتی، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: نماز وسیله مؤمن، پناهگاه بلا و پیوند انسان ضعیف و نادان با سرچشمه سخاوت علم و نیرو است.

وی ادامه داد: انسانیت از نظر روحی با خدا بی ارتباط است و بدون نیاز به ثروتمندان به لذات، در عرصه زندگی سردرگم، درمانده و هدر می رود.

این کارشناس افزود: بهترین دعا این است که از روی معرفت عاشقانه خدا و بینش عرفانی به نیازهای انسان نوشته شده باشد و این را جز در مکتب پیامبر خدا(ص) و اهل بیت(ع) می توان یافت. -باته (ع)».

حجت الاسلام فتحی بیان می کند: «به فضل الهی ما یک ذخایر بی نهایت از مناجات اهل بیت (ع) داریم که انسان با آن است; پاکی و معرفت و کمال و محبت می بخشد و انسان را از آلودگی ها پاک می کند.

وی ادامه داد: دعای ماه شعبان که اهل بیت(ع) بر آن اصرار داشتند، از دعاهایی است که لحن عرفانی و زبان فصیح آن مضامین بسیار بالایی دارد و سرشار از معارف عالی است که مشابه آن در زبان های معمولی و مکالمات معمولی. پیدا نمی شود و اصولاً نمی توان به این زبان صحبت کرد.

این کارشناس افزود: این دعاها نمونه ایده آلی از درخواست و شرح حال برگزیده ترین بندگان صالح خدا با معبود و ذات اقدس الهی است که در آن درس معرفت و اسوه و الگو وجود دارد. دعای جاری و انسانی به آفریدگار».

حجت الاسلام فتحی تصریح کرد: دعای پانزده گانه منقول از امام زین العابدین(ع) و حضرت علی بن الحسین(ع) علاوه بر ویژگی بارز دعای اهل بیت(ع) است. که بر حالات مختلف مؤمن دعا نوشته اند. .

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: خداوند همه توفیقات باروری و تزکیه را به برکت این سخنان مبارک عنایت فرماید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید