مناجات شعبانیه مصداق کامل دعای خادمین صالح با ذات اقدس الهی است/ چگونه از ماه شعبان بهره ببریم؟


ساعت: 08:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813575

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

امان الله علیمرادی گفت: مناجات شعبانیه مصداق کامل درخواست و شرح حال برگزیده ترین بندگان صالح خداوند با معبود محبوب و ذات اقدس الهی است. هم درس معرفت است و هم الگوی مؤمن از خدا خواستن.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین امان الله علی مرادی در گفتگو با راه آرمان; وی در پاسخ به این سوال که چگونه می توانیم از ماه شعبان بهره مند شویم، گفت: ماه شعبان ماه مناجات و مناجات است. نماز وسیله مؤمن و پناهگاه رنجور و پیوند انسان ضعیف و نادان با سرچشمه سخاوت علم و نیرو است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان بدون ارتباط معنوی با خدا و بدون نیاز به ثروت کامل در عرصه زندگی سردرگم، درمانده و آسیب دیده است.

وی با اشاره به سوره فرقان آیه 77 گفت: بهترین دعا آن است که از روی معرفت محبت آمیز خدا و بینش عرفانی به نیازهای انسان نوشته شده باشد. چنین دعایی را فقط در مکتب پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت تحریر (ع) می توان یافت که وارثان علم حکمت و دانش اویند.

وزیر افزود: الحمدلله ذخیره بی پایان صلوات مأثور از اهل بیت علیهم السلام است که انسان با آن صفا و معرفت و کمال و محبت می بخشد و انسان را از آلودگی ها پاک می کند. در دسترس ماست.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی گفت: دعای شعبان که توسط اهل بیت علیهم السلام خوانده می شد ثابت بود. در زبان های معمولی و مکالمات معمولی یافت نمی شود و نمی توان به آن زبان صحبت کرد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اقامه نماز شعبانیه مصداق آرمانی دعا و شرح حال برگزیده ترین بندگان صالح خدا با معبود و ذات اقدس الهی است. ; هم درس معرفت است و هم الگوی مؤمن از خدا خواستن.

وی تصریح کرد: دعاهای پانزده گانه امام زین العابدین (علیه السلام) علاوه بر ویژگی های دعای مأثور اهل بیت (علیهم السلام)، این مزیت را دارد که به مناسبت حالات مختلف امام زمان(عج) سروده شده است. مومن بر این سخنان مبارک مبارک باد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید