چگونه از ماه میهمانی خدا نهایت استفاده را ببریم؟


ساعت: 10:26
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820551

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

امان الله علیمرادی با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان ماه کرامت است، گفت: خداوند در این ماه عظمت، عزت و عزت داده و این ماه را از همه ماه ها برتر قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین امان الله علی مرادی در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه کرامت است، گفت: خداوند در این ماه عظمت، عزت و عزت بخشیده و این ماه را از همه ماه ها برتر قرار داده است. به قول معروف «این شهر جلال توست، شرافتت، عزتت، و فضل تو بر جلال تو».

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رتبه عمر در این ماه بالاتر از رتبه زندگی در ماه های دیگر است و خدمات، فیض ها و خوشی ها بالاترین رتبه را دارد.

وی افزود: خداوند برای بزرگداشت این ماه، چیزهایی را که در ماه های دیگر حلال است، حرام کرده و برای بزرگداشت آن، خوردنی ها و نوشیدنی ها را حرام کرده است; چنانکه در دعای چهل و چهارمین صحیف سجادیه آمده است: «مَنَا عَلَیْهِ مِنَ الْعَظیمَ وَ یَحْرِمٌ مِنْ أَعْمَلُ وَ الْمُسْرِ».

وزیر دعوت خادمان ضیافت الهی در شهروله را برای ورود به کرامت الهی دانست و گفت: این ماهی است که در آن به میهمانی خدا دعوت شدید و در آن به عنوان یکی از بزرگواران به شمار می آیید. خداوند.

حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی با اشاره به اینکه خداوند متعال از جهات مختلف به انسان کرامت بخشیده است. کرامت در خلقت، در نزول کتاب آسمانی، مبعوث پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بیان کرده است: خالق مقدس انسان را در خلقت کرامت بخشیده است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: انسان دارای کرامت ذاتی و شرافت ذاتی است، خداوند او را بر بسیاری از مخلوقاتش برتری داده است. آنگاه به خود واقعی خود پی می برد و احساس می کند تا این کرامت و شرافت را در خود درک کند و خود را برتر از پستی و انکار و اسارت و شهوت بداند.

وی ادامه داد: سوره اسراء آیه 70 می فرماید: «ما بنی آدم را گرامی داشتیم و در صحرا و دریا (در حریم راه) سوار آنها شدیم و برکات پاکی به آنها دادیم و به بسیاری از موجودات بخشیدیم. آنچه آفریده ایم، خود را متمایز کرده ایم.»

وقتی صحبت از کرامت می شود به معنای بزرگی در برابر حقارت و حقارت است «آرزوهایت را برآورده کن، زیرا در مقابل آنچه می پردازی چیزی دریافت نمی کنی».

حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی خاطرنشان کرد: کرامت در تسلط یکی دیگر از ابعاد کرامت خداوندی است که به مردم رحم کرده است. خداوند در آیه 6 سوره انفطار می فرماید ای انسان چه چیزی تو را در برابر پروردگار رحمت مغرور کرد؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید