11 هزار مازندرانی در ماه میهمانی خدا خون اهدا کردند


ساعت: 11:59
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836878

عبدالله محمدی از اهدای خون ۱۱ هزار مازندرانی برای نجات جان بیماران در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالله محمدی فیروزجایی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به اینکه 13 هزار و 402 شهروند مازندرانی در ایام ماه مبارک رمضان به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند، اظهار کرد: در این ایام 13 هزار و 402 نفر از شهروندان مازندرانی به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند. وی گفت: از بین این داوطلبان 11 هزار و 23 نفر موفق به اهدای خون شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش اهدای خون در استان را شاهد هستیم.
وی افزود: از مجموع اهدای خون 5 هزار و 952 نفر اهداکننده مستمر، 3 هزار و 624 نفر با اهدای خون و یک هزار و 447 نفر برای اولین بار در این امر بشردوستانه شرکت کردند.
رئیس اداره کل انتقال خون با تشکر از همراهی و همدلی شهروندان مازندرانی در ارائه خون سالم به بیماران در این ماه گفت: امیدواریم اهدای خون جزء برنامه های زندگی مردم استان باشد. و شاهد حضور محسوس و مستمر مردم در مراکز انتقال خون باشیم.
محمدی فیروزجایی با اشاره به تعطیلات هفته گذشته، به وضعیت شکننده ذخایر خون و فرآورده های خونی در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر به همه گروه های خونی نیاز داریم و از افرادی که واجد شرایط اهدای خون هستند دعوت به داشتن کارت ملی می کنیم و به استان مازندران مراجعه کنید. مراکز اهدای خون و همانند گذشته همراه با انتقال خون، خون سالم را در اختیار بیماران قرار می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید