تقوای خدا مقدمه علم و معرفت است/تربت کربلا ترس را از دل می برد.


ساعت: 15:13
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886601

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تقوای الهی را آغاز علم و معرفت عنوان کرد و گفت: تربت کربلا ترس را از دل می زداید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، آیت الله رضا رمضانی صبح امروز در مراسم اولین روز از ماه محرم الحرام که در صحن حضرت فاطمه اهری(س) خواهر امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: رشت: عبادت عاشورا به مراجع متعدد و هر یک اشاره دارد. باید تا جایی که می فهمد به سراغ این مسئولان برود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام به مقاماتی که در عبادت عاشورا ذکر شده اشاره و تصریح کرد: تولی، تبری، خونخواهی، وجهات، شهادت، محمود، شرکت در بلا، معرفت و محبت اهل بیت. بیت علیهم السلام، رجعت، برائت، لعن، ایثار، ماندن، دوستی و قرب با اهل بیت علیهم السلام از جمله این مقامات است.

وی با بیان اینکه هر چیزی با علم ارزش پیدا می کند، افزود: علم برای امام (ع) بسیار مهم است، همان گونه که علم برای تصمیم گیری مهم است. آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه اولین واجب به امام زمان(عج) و پیامبر(ص) علم است، تاکید کرد: علم دو قسم فقهی و عرفانی دارد که باید به آن توجه شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مدا هر چه معرفت بیشتری داشته باشد، نفوذ او بیشتر می شود، خاطرنشان کرد: افراد بی معرفت در هیبت هستند و جهل به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: امام حسین(ع) دارای حجتی است که مهمترین آن معجزات است و انبیای الهی نیز از آن برخوردار بوده اند.

آیت الله رمضانی نسخه همه انبیای الهی را انسان ساز و شناخت راه و مقصد برشمرد و تصریح کرد: امام حسین(ع) نیز این نسخه شفا را دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام با تاکید بر اینکه هرکس به تقوای خود می تواند از کرامت برخوردار شود، تصریح کرد: امام حسین (ع) دارای مقام عصمت و مصونیت از گناه بود که این یکی از ویژگی های مهم است. از ائمه معصومین (ع)

وی با تاکید بر اینکه هرکس با میزان تقوای خود می تواند از علم الهی برخوردار شود، افزود: خداوند علم و آگاهی را نیز به همین صورت به انسان می آموزد.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه امام حسین(ع) به معنای خاص کلمه دارای مقام امامت بود، اظهار داشت: اباعبدالله الحسین(ع) در راه اعتلای اسلام از همه چیز اعم از زن، فرزند و مال خود گذشت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به افتخاری که خداوند متعال به واسطه امام حسین (ع) به ما عطا کرده است اشاره کرد و گفت: خاک کربلا از آن افتخارات است و خداوند شفا را در عزت قرار داده است. امام حسین (ع). داده شده

وی با بیان اینکه دعای امام حسین(ع) ترس و وحشت را از بین می برد، تصریح کرد: بهترین تسبیح و مهر، تسبیح و مهری است که با غبار کربلا ساخته شود.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه خاک کربلا برکت و رزق و روزی را در تجارت زیاد می کند، خاطرنشان کرد: 200 پیامبر، 200 جانشین پیامبر و 200 طایفه پیامبر در کربلا کشته شدند که نشان از برکت بودن این خاک دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه همه باید اربعین حسینی(ع) را گرامی بداریم، اذعان داشت: وقتی انسان در فضای عبادت قرار می گیرد، تمام مدتی که در طواف رفت و آمد می گذرد، می شود. جز جان او به حساب نمی آید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید