حادثه کربلا؛ دانشگاه معرفت و انسان سازی/ محرم; کلاسی برای رساندن فرهنگ عاشورا به جامعه


ساعت: 09:08
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887525

عاشورا مدرسه ساز مردم است و محرم بهترین کلاس برای انتقال فرهنگ عاشورا است، بنابراین هیئت ها و مراسم ها باید پایگاه تربیتی نسل امروزی شود که مورد هجوم جنگ نرم دشمنان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز ؛ همه جا رنگ ماتم و ماتم به خود گرفته است; در شهرها و روستاها پرچم ها و پرچم ها برافراشته می شود و امام حسین (ع) و یاران باوفایش عزاداری می کنند.

شور حسینی همه جا را فرا می گیرد و دسته ها و دسته های عزاداران می ایستند و اشک از چشمان همه جاری می شود و دسته های زنجیر از آسمان تا حسینی دل و از آن جا تا نفس های تنگ غروب می چینند و دسته های عزاداران در شکوهی منحصر به فرد به پا می خیزند و اعلام کنید که ما امت امام حسین هستیم و کار حسین را دنبال می کنیم.

محرم ماه شور و شعور و حادثه عاشورا ماندگارترین حادثه جهان است و نام امام حسین (ع) همیشه در تاریخ جهان ماندگار است و حسین (ع) چراغی است که هرگز نخواهد رفت. بیرون

از سوی دیگر عاشورا مدرسه ساز مردم است و محرم بهترین کلاس برای انتقال فرهنگ عاشورا است و از این رو هیئت ها و مراسم ها باید پایگاه آموزشی و تربیتی برای نسل امروزی شود که در هجمه جنگ نرم قرار گرفته اند. از دشمنان


واقعه بزرگ عاشورا، واقعه ای مؤثر و خارق العاده در تاریخ بشریت است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در این زمینه گفت: قیام عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در صحرای کربلا حادثه عظیمی بود که همه مردم را تحت تأثیر قرار داد. زمین و آسمان و فرشتگان

حجت الاسلام و المسلمین اصغر دیرباز افزود: واقعه بزرگ عاشورا نه تنها یک واقعه تاریخی است، بلکه رویدادی است که نقش مؤثر و برجسته ای در تاریخ بشریت دارد و در توسعه، پویایی تأثیر بسزایی دارد. و پیشرفت یک ملت

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) مظهر هدایت است و هدف اصلی آن هدایت مردم به سوی صلاح و کمال است، گفت: امام حسین (ع) در آخرین شبی که دعا و نیایش کرد، در واقع فرصتی بود برای دشمنان بدانند با چه کسی روبرو هستند و به نتیجه کار خود توجه کنند.


امام حسین (ع) در قالب عاشورا مفاهیم اسلامی و عرفانی را به مردم آموخت

حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه درک صحیح و کامل از زندگی، پیروی از پاکان و داشتن زندگی پاک است، گفت: از جمله آموزه های امام حسین (ع) به بشر است، وی تصریح کرد: زندگی با پاکی به انسان صفا می بخشد و او را به اخلاق و منش پاک می کشاند.

شبستری افزود: حرکت عالمانه امام حسین (علیه السلام) در واقعه عاشورا موجب احیای اسلام شد و از این رو امام حسین (علیه السلام) امام عشق، محبت، زیبایی و شکوه دین است.

وی گفت: امام حسین(ع) در قالب عاشورا مفاهیم اسلامی و عرفانی را به مردم آموخت و این را در صحنه های مختلف کربلا شاهد هستیم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مکتب عاشورا و امام حسین (ع) می خواهد بگوید انسان نیامده که برود بلکه آمده تا همیشه بماند، تصریح کرد: در مکتب عاشورا، چگونه در راه خدا زندگی کنیم، راه رسیدن به این گواهی بر حق است.

مجتهد شبستری افزود: امام حسین (ع) با معرفی فرهنگ شهادت به عنوان عنصر حیات بخش دین، جاودانه زیستن را آموزش داد.


مجلس عزاداری امام حسین (ع) مجلس معرفت است

در این زمینه امام جمعه میاندوب همچنین با طرح این سوال که علت طولانی شدن قیام امام حسین (ع) چه بوده است، گفت: صدها جنگ در تاریخ رخ داده که هیچ کدام ماندگار نبوده، اما حادثه عاشورا ماندگار است. حماسه

حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده یکی از مهم ترین دلایل ماندگاری قیام عاشورا را اخلاص با خدا عنوان کرد و افزود: هر عملی که خالصانه و برای خدا باشد ماندگار خواهد بود.

وی با تاکید بر بهره مندی از مجالس ارتحال اباعبدالله الحسین(ع)، تصریح کرد: مجلس ترحیم امام حسین(ع) مجلس علم است و باید از این مجالس برای افزایش معرفت استفاده کرد.


عاشورا یک دانشگاه و یک مدرسه برای همه زمان هاست

خجت الاسلام صادقی کارشناس علوم دینی و سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه عاشورا و قیام امام حسین (ع) مکتب ایثار، جریان ساز و سازنده مردم است، گفت:

صادقی با بیان اینکه عاشورا دانشگاه و مکتب همه زمان هاست، افزود: واقعه عاشورا با عنصر و عامل گذر زمان در ده ها قرن نه تنها کهنه نشده، بلکه با گذر زمان پر جنب و جوش و رنگارنگ می شود. زمان . .

وی گفت: فرهنگ و مکتب عاشورا باید در مجالس عزاداری و هیئت های حسینی برای نسل جوان تبیین شود که این امری ضروری است.

حجت الاسلام صادقی بیان می کند: امام حسین(ع) در قالب عاشورا مفاهیم اسلامی و عرفانی را به مردم می آموخت و تعریف حضرت قاسم(ع) به عنوان نوجوانی که در مکتب عاشورا تربیت شده بود، مرگ را شیرین تر از عسل توصیف می کند. او نوع نگاه شاگردان امام حسین (ع) به زندگی و خدا را نشان می دهد.

این کارشناس علوم دینی خاطرنشان کرد: حرکت علمی امام حسین (ع) در واقعه عاشورا موجب احیای دین اسلام شد. عزاداری در ماه محرم راهی برای زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین (ع) است. و راه و هدف سیدالشهدا (ع) را ادامه دهید و آن اهداف را محقق کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید