محرم؛ محور تبیین فرهنگ جهاد/عاشورا در جهان طنین انداز شد


ساعت: 15:10
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887098

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد؛

علی بابایی گفت: ماه محرم و فرهنگ عاشورایی محور جهاد تبیین است و قطعا تحقق تمدن نوین اسلامی به این رویکرد نزدیک خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بابایی نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در گفت و گو با صبح زاگرس با تسلیت فرارسیدن ماه محرم، تبیین و ترویج گفتمان عاشورا را عامل مهمی در ایجاد گفتمان می داند. تحول فکری و معنوی در سطح جامعه بیان کرد: مبانی گفتمان انقلاب اسلامی، ائمه انقلاب، ایشان متأثر و برخاسته از نهضت عظیم سیدالشهدا(ع) و مکتب سرخ بود. عاشورا.

علی بابایی کارنامی به منویات رهبری در خصوص تبیین جهاد اشاره کرد و افزود: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی با صرف هزینه های هنگفت و فعالیت های رسانه ای و تبلیغاتی به ویژه ایجاد تهاجم به انقلاب اسلامی برنامه ریزی می کنند. بسیاری از شبهات گروه های مذهبی باید با رویکرد جهادی به مقابله و مبارزه با این جریان های متخاصم بپردازند.

وی با اشاره به کارها و برکات گرانقدر هیئت های مذهبی در نظام مقدس جمهوری اسلامی تصریح کرد: هیئت های مذهبی در بیش از چهار دهه از عمر پربرکت این انقلاب بسیار خوش درخشیده اند و در تمامی بحران ها و مشکلات همیشه در کنار ملت بزرگ ایران برای حل مشکلات هستند و مشکلات جهاد ایستاد و تلاش کرد که بسیار قابل تقدیر است.

نماینده یازدهمین دوره مازندران (ساری) در شورای اسلامی به اندیشه های عاشورایی ائمه انقلاب اشاره کرد و گفت: امروز جوانان مؤمن و انقلابی این مرز و بوم با الگوگیری از مکتب خونین حضرت سیدالشهدا و یاران باوفایش از آرمان های والای امام راحل دفاع کنید و رهبر معظم انقلاب و حفظ این مرز و بوم و عده ای در راه دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام جنگیدند. و به شهادت رسیدند.

بابایی کارنامی گفتمان انقلاب را برخاسته از گفتمان عاشورا دانست و گفت: امروز انقلاب اسلامی به عنوان یک الگوی موفق در بین کشورهای منطقه و حتی جهان مطرح است و همین امر باعث شد فرهنگ عاشورا در جهان طنین انداز شود. و تحقق تمدن نوین اسلامی قطعاً با آن است. رویکرد شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید