امروز عزت انقلاب ما در جهان طنین انداز است / جهل بدتر از رقابت قدرت در جهان نیست


ساعت: 16:23
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812860

آیت الله علم الهدی گفت: امروز عزت انقلاب ما در دنیا طنین انداز شده و دشمن ما نابود و ناخوش است و اثری از نامش باقی نمانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس، آیت الله سید احمد علم الهادی ظهر امروز در نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی با تبریک اعیاد شعبانیه گفت:

وی افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشاتی که در قیامت ارائه کردند دو نکته قابل توجه در فرمایشات خود داشتند که بدیهی است توضیحی بود اما اگر بخواهیم دقیقا فرمایش مقام معظم رهبری را تحلیل کنیم این دو نکته دو راهکار برای حرکت اجتماعی گفتند بعد از بعثت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بر روی زمین تنها چیزی که بعثت رسول خدا را تجدید کرد و تجربه بعثت را تجربه کرد انقلاب مقدس اسلامی بود و پیروزى انقلاب پیغمبر، بدن پیامبر را سنگسار کردند و همه مخالف پیامبر و همه جریانات قدرت، طلا، سران قبایل و همه فرصتهاى مادى و شیطانى دوران جاهلیت در مقابل پیامبر قرار گرفتند و او تنها بود. .

علم الهدی گفت: مردم آمدند و پیامبر را محاصره کردند، مردمی که هیچ چیز و امکانات اولیه نداشتند و جمعیتشان فقیر و مزدور و چوپان و غلام بودند، این افراد ضعیف با پیامبر اسلام بر همه دنیا حکومت کردند؛ مردمی که هیچ چیز را از دست دادند. این رسالت رسول خدا بود. این ماجرا در مورد انقلاب اسلامی ایران صادق بود و مردم آمدند و امام را محاصره کردند و پای انقلاب ایستادند و تسلیم شدند، جوان دادند، مردند تا انقلاب اسلامی پیروز شد و آن تجربه بعثت پیامبر بود. .

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دستور مقام معظم رهبری راهبردی است که مردم شما مانند زمان پیامبر عمل کنند. و بر مال تکیه نکردند و فقط الله مولانا و لا مولا لکم گفتند و شما هم چنین باشید. ما پیامبر را قبول داریم و ایمان داریم پس باید مانند زمان پیامبر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در نکته دوم فرمودند اوج عزم پیامبر و اسلام در زمان تشکیل حکومت در مدینه بود، تصریح کرد: پیامبر اسلام تا زمانی که حکومت را تشکیل داد مورد تجاوز و تبعید قرار گرفت. مسلمانان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و مجبور به مهاجرت به حبشه شدند. نظام مقدس اسلامی ما امروز اوج اقتدار اسلام و عظمت این انقلاب در کره زمین است.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: کسانی که سکولار هستند و می گویند دین از سیاست جداست، کسانی که در مقام دینداری خود فقط عبادت عاشورا و دعای کمیل می خوانند و کاری به نظام و حکومت و انقلاب ندارند. یا پیامبر را نشناختند یا به پیامبر واقعی ایمان نداشتند و نمی دانستند اسلام چیست، در آن زمان مردم در کنار اسلام و پیامبر ایستادند و خون دادند. امروز هم همینطور است و خطر ادامه راه پیغمبر است و همه باید بایستیم و با تمام قدرت و توان مبارزه کنیم.

علم الهدی ادامه داد: سومین نکته ای که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند و نقش راهبردی برای نظام و جامعه ما داشتند این بود که فرمودند پیامبر در زمان جاهلیت آن زمان قیام کرد اما انقلاب ما بر ضد جاهلیت امروز و این جهل است. جهل جهانی است و نیروهای استکباری جاهلیت مدرن بسیار بدتر، ناپاک تر، ظالم تر و غیرانسانی تر از جاهلیت عرب آن روز در مکه هستند.

وی خاطرنشان کرد: سران قبایل عرب جاهلی با تمام ناآگاهی خود به اندازه جاهلی آمریکایی امروز در دنیا جنایت نکرده اند. 300 سال پیش مردم از سرتاسر جهان سفر کردند و قاره ای را کشف کردند که مردمان رنگارنگ در آن زندگی می کردند، قاره ای با معادن و زمین های حاصلخیز، و مردم را قتل عام کردند تا به این گنج دسترسی پیدا کنند. جاهلیت عرب کجا چنین جنایاتی را مرتکب شده است؟ در جنگ جهانی اول و دوم میلیون ها نفر را روی کره زمین کشتند و کشتند و امروز در مرحله ای هستند که می خواهند خدای جهان شوند، چقدر جنایت می کنند و بحران ایجاد می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برادران و خواهران در مورد اوکراین، تصاویری که از تلویزیون پخش می شود قلب هر دین، مذهب و عقیده ای را به درد می آورد. زن جوانی فرزندش را در آغوش گرفته و صدای انفجار بلند می شود و او از جایی به جای دیگر می دود، خانه ها ویران می شود و 600000 نفر از خانه های خود آواره می شوند و در زمستان و سرما در قسمت سرد جهان زندگی می کنند. کشور خود را به کشور دیگری ترک کنند. پناه ببر واقعا جاهلیت عرب کجا چنین حرکت هایی انجام داده است؟

وی افزود: در شرایطی که اکثر مردم درگیر تاج و تخت هستند و در فصل سرما، 600 هزار مرد، زن و کودک، پیر و جوان آواره شده اند زیرا می خواهند مبارزه برای قدرت را در جهان به نمایش بگذارند و رقابت کنند. قدرت، جهل بدتر از آن است.»؟ ما با این جهل مواجهیم، پس باید به اسلام بیاییم و جهل را همانطور که پیامبر اسلام را سرنگون کرد، براندازیم و این تبعیض و فساد را در دنیا از بین ببریم.

علم الهدی گفت: تحلیل کنید نعمت اسلام چیست؟ نعمت دین و ایمان چیست؟ تمام دنیا هشت سال جنگ نابرابر را بر ما تحمیل کرده است. به نام صدام و حزب بعث، همه دنیا دست به دست هم داده اند تا ما را نابود کنند، اما در این هشت سال حتی یک خانواده از مناطق جنگی ما به خارج از کشور نرفته اند و مردم در شهرها به آنها پناه داده اند. روزی که دشمن با تمام امکانات به ما حمله کرد، گلوله و توپ و خمپاره نداشتیم و مردم ایران و جوانان ما شجاعانه آمدند و جلوی دشمن را گرفتند.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: به سراغ جوانان نسل سوم و چهارم بروید و اخبار جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را بخوانید، این عکس ها و نقل قول ها به تنهایی کافی نیست. اکنون جنگ در اوکراین را می بینید. در هرمشهر هم همین اتفاق افتاد. ما شهید محمد جهان آرا و خیلی از جوانان را داشتیم که از دست دادیم، جوانی حدودا بیست ساله که هیچ تجربه ای در جنگ نداشت در خرمشهر جمع شد. آنها فقط با یک توپ ایستادند و با تانک و تجهیزات مدرن و امکانات در پشت دروازه خرمشهر دشمن را متوقف کردند و نیروهای بعثی نتوانستند پیشروی کنند.

وی گفت: ما چنین جوانانی داشتیم که چنین مردانگی نشان می دادند، این انقلاب به دست شما افتاد، حالا شما به دنبال این هستید که کجا کمتر خیانت کردند، کجا بیشتر خیانت کردند؟ سربازان لشکر ثامن الائمه از این شهر برخاستند، به آبادان رفتند و حصر آبادان را شکستند، اینها نمونه های بی نظیری در دنیا هستند.

علم الهدی گفت: امروز ببینید اوکراین چه شد و هرمشهر چه شد اما ما ایستادیم و همه دنیا ما را تحریم کردند. هیچکس به ما کمک نکرد، هیچکس نگفت در آبادان مظلوم شدی، یک کلمه نگفتند بچه های ما ایستادند، از انتهای سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و روستاهای مشهد مردم نان می پختند و به جبهه می آوردند. جنگجویان برای حمایت از ارتش.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: امروز عزت انقلاب ما در دنیا طنین انداز است و دشمن ما نابود و ناخوش است و اثری از نامش نیست. این اسلام است، این دین است، اگر اسلام حکومت کند، این اتفاق می‌افتد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید