انسان سازی عاشورا خاری در چشم دشمنان اسلام است


ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888432

مهدی تقوی رفسنجانی گفت: مدرسه هر چقدر هم که عالی باشد، دشمنان برای از بین بردن عناصر حیاتبخش آن مکتب تلاش بیشتری می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر مهدی تقوی رفسنجانی، استادیار دانشگاه ولیصر (عج) و تحلیلگر سیاست در گفتگو با « راه عالی وی با توجه به اهمیت حفظ فرهنگ عاشورا، خطرات و تهدیدات دشمن در تحریف و عقیم سازی آن، گفت: با فرا رسیدن ماه محرم، آزادگان از سراسر جهان، از هر مکتب و مسلکی هجرت خواهند کرد. به مظلوم ترین مردم تاریخ و یاران وفادارش

وی ادامه داد: دشت کربلا در حدود 1400 سال پیش عرصه نمایش ایثار، رشادت، فداکاری، ایمان و اخلاص پیروان راستین خاندان اهل بیت(ع) بود. این کشور بزرگترین دانشگاه بشریت است که در آن درس آزادی و شجاعت به همه نسل ها آموخته شده است.

استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تاکید کرد: بدیهی است به همان اندازه که یک مدرسه مهم است، نکات آموزشی و انسانی آن باید از درجه بالاتری برخوردار باشد، تلاش گسترده دشمنان برای از بین بردن عناصر حیات بخش آن مکتب و تاریخ انسان ساز.از این ابزار استفاده خواهد شد.

خط سرخ شهادت و خط سبز مهدوی دو بال پرواز برای رسیدن به بالاترین تمدن بشری هستند.

تاخی رفسنجانی اذعان داشت: مکتب تشیع و عناصر پیشرو آن یعنی خط سرخ شهادت و خط سبز مهدوی از دیرباز توسط دشمنان به عنوان دو بال پرواز برای دستیابی به تمدن عالی بشری شناخته شده و خواهد بود. .

وی افزود: در این راستا دشمنان خردمند و دوستان نادان به اهداف مختلف به نهضت و فرهنگ اصیل و غنی عاشورا آسیب رسانده و تخریب کرده و با تحریفات دروغین خود به نوعی بر قیام عاشورا تأثیر گذاشته اند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: دشمنان با در نظر گرفتن عظمت، پیامدها و سیاست های قیام عاشورا برای کاهش تهدیدات این نهضت آزادی خواهانه و دوستان جاهل به قصد ترویج نهضت عاشورا ضربه ای زدند. در قیام امام حسین (ع)

استادیار دانشگاه ولیصر(ع) رفسنجان با بیان اینکه بدیهی است ایجاد بدعت ها و سنت های غلط باعث انحراف از اهداف اصلی نهضت عاشورا شد و گفت: دشمن با این حرکت ها اهداف اصلی تاریخ را عقیم کرد. مکتب تشیع، چیزی است که اساس و محور برنامه ریزی دشمن است و با صرف هزینه های هنگفت برای از بین بردن این فرهنگ، درصدد به کارگیری آن در جهت رسیدن به هدف نهایی خود است.

تئوری دین در مقابل مذهب، روش دیرینه دشمنان برای مقابله با مذهب شیعه بوده است

وی اذعان داشت: ترویج شعائر غیرمنطقی مغایر با مبانی انسانی و ناسازگار با دین در این راستا و ایجاد تصویری ترسناک و خشن از اسلام، تشیع و تخریب پایه های این مکتب امری اجتناب ناپذیر و تعیین کننده است و اصولاً کاربرد نظریه دین است. مخالفت با مذهب و استفاده از نمادهای دینی برای تخریب دین، روش دیرینه دشمنان دین بوده است و در مواجهه با مذهب شیعه این نظریه با تمام امکانات و امکانات مادی و معنوی به اشکال مختلف به میدان آمده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: یکی از این اشکال شبهه و ایجاد بدعت در دین، تخریب تدریجی وجهه دین هدف در نزد مردم و افکار عمومی است که تدریجی بودن این حرکت تاریخی برای ساختن انسان و موفقیت دشمن در برابر حرکت فراگیر و جهانی اسلام و حاکمیت آن در منطقه به گیتی تبدیل خواهد شد.

تشکیل خط مقدم حملات دشمن در فضای مجازی برای مقابله با نهضت عاشورا

تاخی رفسنجانی تاکید کرد: امروز با گسترش رسانه های مجازی و تاثیر بسیار زیاد آن بر باورها و فرهنگ جامعه، تلاش هدفمند و پیگیر دشمن در فضای مجازی برای مبارزه با نهضت عاشورا شکل گرفته و در ایام محرم شدت بیشتری پیدا می کند.

استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تاکید کرد: فضای مجازی مانند شمشیر دولبه و بدون محدودیت زمانی و مکانی است که هم می تواند محل تجمع دانشجویان و عاشقان واقعی اهل بیت باشد و هم فرصتی برای دشمنان. برای تخریب و تحریف این حرکت است.

کمپین فضای مجازی در ابداع سنت های غلط در نهضت عاشورا

وی تاکید کرد: دشمنان با کمک ظرفیت عظیم و قدرتمند فضای مجازی و رسانه های جمعی سعی در ایجاد مسیرهای انحرافی و ورود شبهه، بدعت و سنت های نادرست در نهضت عاشورا دارند تا اصل ضدیت با این جریان را به همراه داشته باشد. استبداد در جامعه مسلمانان و شیعیان. مبارزه با ظالمان، گسترش فرهنگ و سنت های امر به معروف و نهی از منکر ضعیف و ناکارآمد می شود.

تاخی رفسنجانی ادامه داد: رهبر انقلاب در تمامی بیانات رهبر انقلاب به ویژه در دیدار با نسل جوان و مسئولان دولتی، بارها بر اهمیت تبیین جهاد و ارتقای سواد رسانه ای جامعه، یک فعال و فعال تاکید کردند. حضور دغدغه مند در فضای مجازی برای خنثی کردن دسیسه ها و نقشه های شوم دشمن تغییر ذائقه دینی جامعه و دگرگونی فرهنگ دینی امت اسلامی است.

استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تاکید کرد: واضح است که این اهمیت در مناسبت های حساس مانند عاشورا و اربعین افزایش یافته و به همان میزان حضور فعال و آگاهانه مبلغان دینی، فعالان اجتماعی، جوانان متدین و انقلابی وجود دارد. و آحاد جامعه به تشیع که ما امروز وارث آن هستیم رسیدگی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتقال صحیح فرهنگ اسلامی به طور عام و فرهنگ عاشورا به طور خاص به نسل های بعدی، همانند پیشینیان که در حفظ و حراست از این فرهنگ متعالی و حیات بخش کوشیدند، بر عهده هر مسلمان و مسلمانی است. عاشق مکتب اهلو سلام بر خاکسترش.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید