«محسن هزائی» اولین شهید مدافع حرم رسانه ملی/خاری در چشم تروریست ها بود.


ساعت: 13:17
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910574

شهید محسن خزایی اولین گزارشگر شهید مدافع حرم نبرد رزمندگان با تکفیری های داعش را به زیباترین شکل روایت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، 6 سال از عروج مردی می گذرد که دلاورانه به عشق پاسداری از حرم خانه و خانواده خود را رها کرد و راوی نبرد دلیرانه رزمندگان اسلام با داعش تکفیری شد. سوریه.

محسن خزایی خبرنگار شهیدی که از خطه مردم صبور و غیور سیستان و بلوچستان برای ثبت ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه رفته است.

رهشانی همسر شهید محسن هزائی می گوید: محسن از سال 90 تا آبان 95 که به شهادت رسید، پنج سال و نیم در سوریه بود، همیشه از شهدای مدافع حرم، از حرم حضرت زینب(س) می گفت. در ) از آنجایی که در دوران دفاع مقدس نتوانسته بود در جنگ شرکت کند، از اینکه توانسته در این عرصه جهادی شرکت کند، واقعا خوشحال و خرسند بود و همیشه از من می خواست که برای او دعا کنم تا به موفقیت هایش برسم. آرزوی شهادت .

وی می افزاید: بنابراین از آنجایی که فهمیده بودم او این راه را برای رسیدن به اعتقاداتش انتخاب کرده است، هرگز مانع او نمی شدم و شاید شرایط زندگی را به گونه ای فراهم می کردم که در این راه موفق شود.

همسر این خبرنگار شهید مدافع حرم خاطرنشان کرد: گنبد حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) سال ها بدون پرچم بود تا اینکه محسن در سفری به این شهر دو پرچم بزرگ و زیبا خرید. مشهد مقدس و پس از آن برای اولین بار با مشورتی که انجام داد، بانی و بانی نصب پرچم بر گنبد حرم این دو بزرگوار شد.

همکاران و دوستانش می گویند زمانی که برای انتقال وسایل شهید محسن به سوریه سفر کردیم، همه همسایه ها دور ما را گرفته بودند و از صمیمیت و مهربان بودن محسن صحبت می کردند و شیعیان سوری می گفتند که محسن خبرساز و خبرنگار است. او علاوه بر کار خود خدمات دیگری نیز به این افراد ارائه کرده است که هیچکس از آنها اطلاعی ندارد.



شهید محسن هزائی در سال 1382 به عنوان مدیرعامل باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان انتخاب شد و اوج فعالیت این شهید زمانی بود که جریان تکفیری گروه جند الشیطان در جنوب شرق فعال شد و حتی یک بار موفق به فرار از کمین ارتش شد. گروه تکفیری در حادثه تروریستی تاسوکی.

شهید هزائی پس از موفقیت در باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان در سال 1386 به عنوان مدیر گیلان خبر معرفی و پس از انجام فعالیت های تخصصی و حرفه ای خبری برای ادامه خدمت در سال 1398 به سوریه اعزام شد.

سرانجام در 22 آبان 1395 هنگام تهیه گزارش در حلب سوریه مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به شهادت رسید.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید