وحدت شیعه و سنی خاری در چشم دشمنان ایران اسلامی است


زمان: 12:50 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 21.07.1401
کد خبر: 1903072

زمانی که زندگی پیامبر بزرگوار اسلام چراغ هدایت بشر شود;

تعدادی از روحانیون در مصاحبه های مختلف با تاکید بر وحدت و برادری گفتند: وحدت شیعه و سنی خاری در چشم دشمنان ایران اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ دشمنان اسلام همواره با تاکید بر اختلاف شیعه و سنی سعی در ایجاد تفرقه بین آنها داشته اند اما امام خمینی (ره) با درایت و دوراندیشی و به پیشنهاد حضرت آیت الله خامنه ای اختلاف را شکافت. به مدت یک هفته نظر در ولادت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به نام هفته وحدت نامگذاری شد.

آیت الله مصطفی مهامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در پیامی پیامبر اکرم (ص) را مایه رحمت جهانیان و منادی «کلمه توحید» و «توحید کلمه» دانست. گفت: وحدت جامعه اسلامی در اولویت است هسته جهان اسلام و لزوم حفظ عزت، اقتدار، استقلال و بازگرداندن شکوه و احیای تمدن اسلامی زمینه ساز تعامل و همکاری مسلمانان با یکدیگر است. و تلاش مشترک در جهت رشد جامعه اسلامی و شکوفایی امت اسلامی و نیل به قله های کمال و علم و فرهنگ. درود خدا بر آنان) این را تأیید و تأکید کنید.

نماینده فقیه در استان با اشاره به اینکه اگر سیره و سیره پیامبر اکرم (ص) الگوی ما بود، حوادث دردناکی که گاه در جهان اسلام شاهد آن هستیم و همچنین تحرکات اخیر در استان سیستان و بلوچستان، گفت: قرار نبود این اتفاق بیفتد و افزود: متأسفانه در حوادث اخیر تفرقه بین جاهلان و منفوران باعث شده است که دشمنان قسم خورده اسلام پایمال و پایمال شوند و بوق تبلیغاتی غربی، یهودی و عربی فریبنده نشان داده است. نگاه انحرافی و غلط جامعه شیعه و سنی استان در مقابل مردم ایران و جهان.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: هر چند این بزرگواران و بزرگواران در رویدادهای مختلف و مشارکت مردمی از جمله انتخابات، راهپیمایی ها، رزمایش مواسات و… و همچنین در چالش های مختلف نقش بسزایی در تقویت انقلاب و نظام اسلامی داشته اند. بر سینه دشمن زد و از ناموس نظام اسلامی دفاع کرد.

وی ادامه داد: در این موج تبلیغات خباثت آمیز دشمنان خارجی، بیانات راهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی که برگرفته از دستورات خداوند در قرآن کریم مبنی بر «جهاد تبیینی» و روایت صحیح و صادقانه است. مشکلات و پشت صحنه تحرکات دشمن را می توان جادوی ساختگی دانست که عملکرد آنها نتیجه خواهد داد و در این راستا نقش دانشگاهیان، اساتید دانشگاه، متولیان، غرفه داران و فعالان رسانه ای حیاتی و پیشرو خواهد بود.

آیت الله مهامی تصریح کرد: در این شرایط مایه افتخار است که مستکبران با الهام وحدت جامعه، فهم و مردم دوراندیش استان سیستان و بلوچستان (پایتخت وحدت جمهوری اسلامی) را هدف قرار داده اند. ایران) برای جان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و اتحاد و قوام خاری در چشم بدخواهان بوده است; جولان دیگر اجازه ای به دشمنان خارجی و رسانه های آنان نداد و با هوشیاری و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، توطئه ها را خنثی کردند.



بافت مذهبی شیعه و سنی سیستان و بلوچستان بی نظیر است

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اصغری حسامیه کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: تعداد زیادی از اهل سنت ایران و سیستان و بلوچستان در کنار تعداد زیادی از شیعیان زندگی می کنند.

وی افزود: در همه مناطق شیعه و سنی در کنار هم زندگی می کنند و اگر وحدت نداشته باشند آسیب پذیر می شوند و علمای اسلام معتقدند این دو گروه می توانند در سایه وحدت دینی زندگی خوبی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اصغری حسامیه با بیان اینکه بافت دینی سیستان و بلوچستان منحصر به فرد و تبیین شده است، تصریح کرد: تعاملات شیعه و سنی از معاملات اقتصادی گرفته تا مسائل اجتماعی، ازدواج های خانوادگی و قومیتی بین آنها پر رنگ است.

این کارشناس مذهبی اذعان داشت: تاریخ این استان گواه این است که شیعه و سنی در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشتند و در انتخاب یک مقام به مذهب آن توجهی نشد.

وی با اشاره به موضوع وحدت در جامعه گفت: وحدت یکی از موضوعات مهمی است که در قرآن و روایات معصومین علیهم السلام بر ضرورت آن تاکید فراوانی شده است و علیرغم برخی اختلاف سلیقه ها، عقاید و اعتقادات. ، باید محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین اصغری حسامیه خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان باید باور داشته باشند که برای سوق دادن به سوی کمال و سعادت دنیوی و اخروی راهی جز وحدت امت اسلامی نیست. و دشمن هرگز نمی تواند در این وحدت دخالت کند.



قرآن مهمترین محور وحدت بین مسلمانان است

حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه شهرستان هش در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام سراسر خیر و برکت برای جهان اسلام و همه مسلمانان هفدهم ربیع الاول است. اول، سنن است و این پنج روز از هفته وحدت بنا به دستور مقام معظم رهبری به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) دو چیز را برای مسلمانان امانت گذاشته است: قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) رستگار می شود و هر که تجاوز کند غرق می شود، پس راه نجات. زیرا مسلمانان در وحدت و تشکیل امت واحده است.

امام جمعه شهرستان هش گفت: در استان سیستان و بلوچستان همگان به احترام و اطاعت از اهل بیت و طهارت و پاکدامنی پایبند هستند و در حوادث اخیر وحدت بین مسلمانان به خوبی نمایان شده و قابل لمس است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در مورد برادران اهل سنت فرمودند من در میان آنها زندگی کرده ام. آنها عمیقا به نظام و انقلاب پایبند هستند. مهم این است که خانواده ها هوشیاری، بصیرت و دانش لازم را داشته باشند و آن را به فرزندان خود منتقل کنند».

دهقان افزود: با توجه به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران و انقلاب در عرصه‌های مختلف، دشمنان برای دیدن پیشرفت‌های انقلاب بی‌تاب بودند و از هر فرصتی برای حمله به کشور استفاده می‌کنند، غافل از اینکه ملت ما هوشیارتر از آن است. شما در دام توطئه می افتید و نقشه های دشمنان نظام سقوط می کند.

وی از مردم و نظام خواست تا دست اندرکاران اغتشاشات و اغتشاشات را به شدیدترین الفاظ محکوم کرده و آنها را به سزای اعمالشان برسانند تا هیچکس توان ایجاد اخلال در امنیت مردم و اموال عمومی را نداشته باشد.

هفته وحدت بهترین فرصت برای گردهمایی مسلمانان در سراسر جهان است

حجت السلام والمسلمین اشفق واحدی امام جمعه ملبورن و نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا با تبریک هفته وحدت در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امام خمینی (ره) از ساعت 12 تا 17 تماس گرفتند. در هفته وحدت ربیع الاول، همانطور که برگزاری این ایام نشان از اتحاد مسلمانان جهان برای دفاع از مبانی و ارزش های اسلامی دارد، به ویژه جبهه سازی در برابر توطئه دشمنان مشترک است.

وی وحدت امت اسلامی را عامل ناکامی دشمنان اسلام دانست و افزود: پیروی از سیره پیامبر اکرم (ص) بهترین راه برای تحکیم وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان و مرکز اسلام است. هدایت و هدایت مسلمانان در سراسر جهان و بهترین راه برای مبارزه با تفرقه آنها.

امام جمعه ملبورن ادامه داد: هفته وحدت بهترین فرصت برای تحکیم وحدت بین مسلمانان است و باید از این فرصت گرانبها برای تحکیم پایه های وحدت اسلامی استفاده کرد و بهانه ای به دست دشمنان نداد تا در صفوف متحد و شیعه و سنی در کنار هم نفوذ کنند. و در شکل دنیا به او احترام می گذارد.

وی گفت: راه و سیره نبی مکرم اسلام چراغ هدایت بشر و سیره صحیح امت اسلامی و حمایت از مستضعفان و مستضعفان و مبارزه با ظلم و استکبار اساس نظام محمدی و شریعت اسلامی.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا تصریح کرد: کرامت انسان و احترام به انسانیت در گرو سیره نبوی است و این نیاز جوامع امروزی است و لازم است پیروی از آموزه ها و رهنمودهای جامعه به صورت علنی بیان شود. جهانی گفت و داشتن اخلاق نیکو و منحصر به فرد برای همه ضروری است و به ویژه جامعه مسلمانان باید برای سعادت، سعادت و سربلندی سیره پیامبر اکرم را دنبال کنند.

حجت الاسلام واحدی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان مشترک اسلام تنها در صدد کاشتن بذر نفاق و تفرقه در جهان و جوامع اسلامی هستند. این عناصر به نام اسلام و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به افراط گرایی، کفرگویی و القای کینه و دروغ در بین مردم می پردازند و شیعه و سنی باید برای رسوایی این عناصر برانداز و خنثی کردن حامیان آنها، مستکبران از جمله، همکاری کنند. رژیم صهیونیستی در نقشه های شوم خود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید