وحدت شیعه و سنی خار چشم دشمنان شده است

به گزارش خبرگزاری موج فارس به نقل از استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه، در دیدار با ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در شیراز گفت: امروز در استان فارس وحدت بین شیعیان و اهل تسنن در بالاترین سطح قرار دارد و برادران اهل تسنن ما باکمال آرامش در کنار شیعیان زندگی می‌کنند و هر دو طرف برای یکدیگر احترام متقابل قائل هستند.

 

وی، ضمن گرامیداشت هفته وحدت، این هفته را نمادی از وحدت مد نظر امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب بین شیعه و سنی دانست و ادامه داد: مدیریت ارشد استان در جهت وحدت هرچه بیشتر بین شیعه و سنی و جلوگیری از هرگونه تفرقه و اختلاف تاکنون کوشش بسیار کرده است.

 

وحدت و همدلی شیعه و سنی در فارس مثال زدنی است

 

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی هم در این دیدار، وحدت و همدلی موجود بین شیعه و سنی را در این استان مثال زدنی دانست و گفت: این وحدت و همدلی را در این استان با تمام وجود می بینیم و حس می‌کنیم.

 

ماموستا عبدالسلام کریمی، یکی از شعارهای رئیس جمهور را مبتنی بر عدالت اجتماعی دانست و افزود: عدالت اجتماعی تحقق پیدا نمی‌کند مگر اینکه آحاد جامعه از عدل، داد و برابری بهره مند باشند.

 

وی، با اشاره به اتفاق نظر تمامی اهل سنت کشور برای ریاست جمهوری آیت الله رئیسی ادامه داد: بخشی از قول ها و وعده هایی که داده شد امروز محقق گردیده و بخش هایی نیز در دست پیگیری و اقدام است.

 

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، از استاندار فارس درخواست کرد که فردی را از میان برداران اهل تسنن به عنوان مشاور خود در امور اهل سنت این استان انتخاب و معرفی کند.

 

کریمی افزود: قطعا این اقدام موجب هرچه بیشتر شدن وحدت و انسجام بین شیعه و سنی در این استان و الگویی برای سایر استان های کشور خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ما نخبگان بسیاری در میان اهل سنت داریم که سرمایه‌های کشور و نظام هستند و باید از وجود آنها استفاده شود تا به خارج مهاجرت نکنند.

 

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: باید به شکلی عمل کنیم که به الگوی عملی از وحدت واقعی برای جهانیان تبدیل شویم و آنها ما را به عنوان الگو بپذیرند.

 

او اظهار کرد: ریشه و دین شیعه و سنی یکی است و بین شیعیان و اهل تسنن آنقدر مشترکات وجود دارد که اختلاف نظرها به چشم نمی آید و ما نباید به خاطر اختلافات جزئی ریشه هم را هدف قرار دهیم چرا که این خواست دشمن است و دشمن می خواهد بین شیعه وسنی تفرقه وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید