آرامش و معنویت انس با قرآن / بسیج خار چشم دشمنان است


اینانلو در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین; وی گفت: از کودکی استعداد زیادی برای یادآوری قرآن دارم و موفقیت هایم باعث می شود که بیش از پیش به مطالعه آیات الهی علاقه مند شوم.

وی افزود: تشویق های پدرم باعث شد تا در سن 11 سالگی همراه با تحصیل در کلاس های قرآن شرکت کنم. به همین منظور حفظ جزء 30 قرآن را با شور و شوق در مؤسسه قرآنی نوراثقلین آغاز کردم و اولین فردی بودم که این جزء را حفظ کردم.

این دانش آموز نخبه بسیجی گفت: با وجود علاقه ای که به قرآن و حفظ آن دارم; اما فشار مطالعه قرآن در همان زمان به حدی افزایش یافت که مجبور شدم موقتاً حفظ قرآن را رها کنم.

آرامش مهمترین ثمره یادآوری قرآن است

وی گفت: خیلی ناراحتم که الان وقت کافی برای حفظ قرآن ندارم اما با عنایت خداوند قطعا در آینده بسیار نزدیک دوباره حفظ قرآن را ادامه خواهم داد و حافظ کامل خواهم شد.

اینانلو درباره اهمیت نقش خانواده در رسیدن به موفقیت گفت: حمایت و تشویق خانواده صد در صد در رسیدن به موفقیت و رسیدن به اهداف در زندگی موثر است و من همیشه از این موهبت بهره برده ام.

وی ادامه داد: واقعاً نمی دانم چگونه می توانم جواب محبت و تلاش پدر و مادرم را بدهم; چرا که پدر و مادرم در دوران حفظ قرآن بسیار مرا همراهی کردند و کمکم کردند تا با انگیزه بیشتری در جهت رسیدن به هدفم حرکت کنم و موفقیت در زندگی را مدیون محبت آنها هستم.

این بسیج دانشجویی با بیان اینکه آرامش، زمینه ساز موفقیت در زندگی است، گفت: وی تاکید کرد: آرامشی که در اثر تلاوت قرآن در من ایجاد می شود مهم ترین و بزرگترین ثمره یاد قرآن است، بنابراین در هنگام ناراحتی با تلاوت قرآن تا رونق آن آرام می شوم. عزت نفس من

وی گفت: خوشبختانه با لطف خداوند و حمایت خانواده و تلاش فراوان توانستم در حفظ قرآن از جمله کسب رتبه استانی در مسابقات حفظ پنجم و دهم موفق شوم.

فعالیت بسیج در جهت ارتقای سطح فکری و بصیرت افزایی دانش آموزان

اینانلو با بیان اینکه به نظر من همه آیات قرآن زیباست، اما خواندن آیات 185 و 186 سوره بقره برایم حس عجیبی دارد، گفت: دعا کننده را هنگام دعا اجابت می کنم.

وی افزود: هر بار که این آیه را زمزمه می کنم، دلگرمی و اطمینان خاصی به عنایت خداوند پیدا می کنم، درست مانند زمانی که در میان غریبه هایی که ناگهان مادرت را می بینند و قلبت می تپد.

این نخبه بسیجی قزوینی گفت: معتقدم باید هر لحظه ای را که در محضر قرآن است، قدر دانست و استفاده کرد. زمانی که به دلیل فشار دوره های آموزشی و حس زیبا و دلنشین خواندن و گوش دادن به آیات الهی، مدتی از فضای حفظ قرآن دور بودم، این را به خوبی درک کردم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف من برای آینده این است که بتوانم کل قرآن را حفظ کنم و بتوانم با مثال هایی از قرآن به سوالاتی که مطرح می شود پاسخ دهم; متأسفانه فرهنگ قرآن آموزی در بین جوانان به خوبی جا افتاده است و در این راستا لازم است والدین با فرزندان خود صحبت کنند و زمینه را برای آموزش قرآن از سنین پایین ایجاد کنند.

وی گفت: به نظرم تفکر بسیجی یعنی داشتن تفکر انقلابی و منفعل عمل کردن. زیرا بسیجی منفعل نیست و چیزی برای خود نمی خواهد و همواره به فکر مصالح کشور و کشور خود است و در راستای حمایت و پاسداری از نظام و انقلاب بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت می کند. به همین دلیل است که از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز بسیج خاری در چشم دشمن شده است.

این دانشجوی نخبه بسیجی در پایان گفت: فعالیت های بسیج بسیار گسترده و متنوع است که از جمله آن می توان به جذب دانشجو، حفظ یاد و خاطره ائمه و شهدا، طراحی و برنامه ریزی اردوهای آموزشی برای ارتقای فکری، معنوی، اعتقادی، سیاسی اشاره کرد و به بصیرت اشاره کرد. و بینش دانش آموزان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید