وحدت راه نفوذ بر دشمنان را می بندد/انقلاب اسلامی به درختی خار تبدیل شده است که پیچ های حساس تاریخی را پشت سر می گذارد.


ساعت: 17:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903464

حجت الاسلام پوریسی استاد دانشگاه گیلان با بیان اینکه وحدت راه نفوذ دشمنان را می بندد، گفت: جامعه اسلامی جامعه ای توحیدی است که هر چند از نظر سطحی پراکنده هستند، اما در مسیر پیشرفت به وحدت می رسند. وحدت اساس هر جامعه ای است و در همه جوامع مختلف جهان اختلاف باعث از هم گسیختگی و زوال می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام پوریسی استاد دانشگاه گیلان در گفت و گوی 17 آذرماه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نقش نخبگان و مالکیت جهان اسلام در تحقق وحدت، اظهار داشت: جامعه عبارت است از: دو لایه از نخبگان، اموال و مردم، و ستون هایی وجود دارد. اتحاد و همبستگی آنهایی است که آزادی عمل و افکار مختلف را بر اساس یک محور و یک معیار مطابق با آرامش و سلامت یک جامعه نشان می دهد.

وی به دو رکن اصلی جامعه سلامت و امنیت اشاره کرد و گفت: وحدت بخشی از امنیت است و در صورت نبود وحدت امنیت دستخوش تغییر و از هم گسیختگی می شود به طوری که وحدت عامل قوت جامعه است که بسته می شود. هر گونه نفوذ بر دشمنان وحدت عامل استقلال جامعه و انسجام و یکپارچگی از نظر جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی و غیره است.

این استاد دانشگاه با اشاره به «تفاوت» به عنوان یکی از عوامل از هم پاشیدگی جامعه، تصریح کرد: در قرآن کریم آیه «واعثموا بحبل الله» علاوه بر جنبه تأییدی وحدت، جامعه دینی را بیان کرده است. مبتنی بر توحید و ذکر حرکت در راه خدا است; جامعه اسلامی جامعه‌ای توحیدی است که هر چند از نظر سطحی پراکنده است، اما در مسیر پیشرفت به وحدت می‌رسد، بنابراین وحدت اساس هر جامعه‌ای است و در همه جوامع مختلف جهان، اختلاف باعث از هم گسیختگی و از هم گسیختگی می‌شود.

حجت الاسلام پورعیسی با بیان اینکه افراد در زندگی خود از ویژگی های خود پیروی می کنند و تابع رهبران خود هستند و جامعه با نقش آفرینی این افراد در موقعیت های مختلف شکل می گیرد، اظهار داشت: این افراد در زندگی خود تابع رهبران خود هستند. اگر کشور به خوبی مجهز شود با شکست مواجه می شود بنابراین مسئولان باید به مرحله بصیرت برسند تا این بصیرت برای مردم مانند چراغ خیابان باشد.

وی با استناد به بخشی از بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی یک رژیم نامشروع است، تصریح کرد: اعدام این رژیم غیرعادی و غیرانسانی است و این خون آشام به هیچ قشری آن هم در قالب ارضی و اکولوژیک رحم نمی کند. توسعه زندگی انسان با جهانی شدن جهان مرتبط است. تجاوز، قتل و تهدید از ویژگی های این رژیم است و دشمن نهایی مسلمانان به شمار می رود.

پور عیسی با تاکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم در خط مقدم دشمنی او باشیم، خاطرنشان کرد: هیچکس حق ندارد حقانیت این رژیم غاصب را مطرح کند وگرنه باید دین و بصیرت این افراد را زیر سوال برد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در بطن دین، مخالفت و مقاومت وجود دارد و دین اسلام بدون این عناصر قابل تعریف نیست. انقلاب اسلامی نشأت گرفته از انقلاب نهضت پیامبر اسلام (ص) است و همه ائمه بر این امر تأکید دارند که انقلاب اسلامی ریشه در این فرهنگ دارد.

وی امامت، ولایت، جایگاه و مقاومت را ماهیت اساسی انقلاب اسلامی دانست و گفت: روزی که انقلاب پیروز شد، نهالی بود که هر لحظه امکان نابودی آن وجود داشت و استکبار جهانی به دنبال نابودی آن بود، اما با شرایط موجود. مردم و رهبری ائمه انقلاب و با گذر از پیچ های حساس تاریخ، این نهال امروز به درخت روشنایی تبدیل شده است.

این استاد دانشگاه خطاب به دشمنان اسلام خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی برگرفته از بطن قرآن و حقانیت خداوند متعال است و هر وقت توانستید منکر ذات الهی شوید می توانید این نظام را نابود کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید