کامیون های پیچ در پیچ تبریز / باز هم روز، روز ترافیک و ترازو شکسته!

ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792410

این روزها با کاهش مکرر اجرای طرح ساماندهی مینی بوس ها، کم کم شاهد احیای دوباره در خیابان های شهر هستیم!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آناج; دوم آذرماه بود که خبر ساماندهی دلالان و وانت های تبریز در رسانه ها مطرح شد. این خبر با عنوان اجرای طرح بزرگ ساماندهی تامین کنندگان و وانت بارها با همکاری مشترک شهرداری تبریز، نیروی انتظامی و پلیس راهور توسط معاون شهردار تبریز و خدمات اجرایی شهرداری تبریز اعلام شد. نیروهای انتظامی برای اعمال جریمه و اخطار برای محموله های میوه و توت و مهلت سه روزه برای جمع آوری سد معبر و همچنین ثبت نام در سامانه بازار که در محل تعیین شده مستقر می شود در سطح شهر حضور خواهند داشت. .

طرح مذکور که با حمایت اکثریت مردم تبریز همراه شد و به مطالبه اصلی تبدیل شد، از همان روزها آغاز و بار جدی گرفته شد. بسیاری از رسانه های تبریز به نقل از اهالی شهر خواستار سرکوب جدی وانت بارها شدند که عملاً بسیاری از خیابان های شهر را اشغال کرده و عبور و مرور مردم را به شدت مسدود کرده بودند.

مافیای محموله / توقف بدون شماره تلفن رایگان!

روح اله رشیدی یکی از اعضای شورای شهر تبریز چندی پیش در واکنش به حواشی مربوط به ساماندهی وانت گفته بود: پارک است، علاقه ای ندارد.

وی ادامه داد: در این رابطه دو سوال مطرح می شود؛ اول پدیده فقرای شهری است که سازمان خدمات شهری باید مکانی را برای فروش این گونه دلال ها و وانت ها فراهم کند و دوم بانداژ این وانت است. بسیاری از این دلالان روزانه دستمزد می گیرند و اصلی ترین آنها هستند که این مشکل را ساماندهی کرده اند و 50 تا 100 دستگاه نیسان دارند.

مافیای پیکاپ موضوعی بود که پیش از این کم و بیش مطرح می شد اما این بار جدی گرفته می شود. خیلی ها از خود پرسیده اند که چطور یک وانت یا نیسان آبی می تواند آزادانه در وسط خیابان پارک کند و پلاک عقبش را با حوله بپوشاند و پلاک جلو را به طور کامل دربیاورد و هیچ کدام از گشت های پلیس علاقه ای به این موضوع ندارند. اجرای قانون یا رانندگی

شکست طرح ساماندهی/اجرای طرح بدون تحقیق و بررسی!

اگرچه با راه اندازی طرح ساماندهی عرضه کنندگان و وانت بارها چند روزی است که شاهد کاهش چشمگیر وانت بارها در سطح شهر هستیم، اما این روزها با کاهش اجرای طرح مذکور، شاهد احیای وانت بارها هستیم. ! این عدد نشان می دهد که طرح معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز عملا شکست خورده است.

احد صادقی یکی دیگر از اعضای شورای شهر تبریز نیز چند روز پیش در گفت و گو با رسانه های تبریز به این موضوع اذعان کرد و گفت: خانه موقت درست کنید نه در یکی دو روز! «برخورد با مینی‌بوس‌های میوه‌فروشی که باعث ایجاد ترافیک و ازدحام و بعضاً بدون پلاک می‌شوند، بر عهده پلیس راهنمایی و رانندگی بوده و برای ساماندهی و حصول نتیجه مطلوب کلیه نهادها و سازمان‌های ذیربط اعم از پلیس راه و نیروی انتظامی. آژانس‌ها باید در شهرداری تبریز باشند.»

صادقی همچنین گفت: در جلسه شورای شهر که یکشنبه 21 آذرماه برگزار می شود، این موضوع را از پلیس راهور پیگیری می کنیم تا این اقدام مشابه مسکن، کاری دائمی و منطقی شود. اما در این جلسه این موضوع مطرح نشد و پیچیدگی پیچیده وانت بارها در تبریز رها شد.

آنچه تا امروز مشخص به نظر می رسد این است که جز برنامه معاونت شهرداری تبریز برای ساماندهی عرضه کنندگان به ویژه مینی بوس ها، اقدام جدی تدوین و اجرا نشده است. پس از فروکش شدن طرح موسوم به اعتصابات شهرداری، این وانت بارها از هم اکنون مرخصی اجباری خود را به پایان رسانده اند و به تدریج خود را برای حضور پررنگ در خیابان های شهر آماده می کنند. این در حالی است که هم اکنون نیز وانت بارهای زیادی در نقاط مختلف و شلوغ شهر حضور دارند و علاوه بر محاصره جدی، اقدام به تخلفات دیگری نیز می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید