ترازو در این دربی به سود استقلال سنگین است

ترازو در این دربی به سود استقلال سنگین است

آبی و قرمزهای تهرانی از ۵ شهریور ۱۳۹۷ که در مرحله نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند، پنج بار در لیگ برتر و جام حذفی به مصاف هم رفتند. دو تساوی و یک برد برای پرسپولیس حاصل شده است. حالا هر دو تیم در آستانه ششمین دیدار خود در یک سال و نیم اخیر انگیزه بسیار بیشتری نسبت به سایر دیدارهای قبلی دارند که بر جذابیت این دربی افزوده است.

اولین برد استقلال در پنالتی

اولین بازی از 5 بازی اخیر دو تیم در اوایل شهریور 1378 در حالی برگزار شد که مهدی گائدی در دقیقه 34 و محمد دانشگر در دقیقه 93 گل های اول و دوم استقلال را به ثمر رساندند تا مقابل گل های بشار به میدان بروند.رسن و علی. علیپور در پایان 90 دقیقه به تساوی رسید. پس از ضربات پنالتی، برنده این دیدار تعیین کننده بود و استقلال در نهایت در ضربات پنالتی 4-1 پرسپولیس را شکست داد.

قرعه کشی به عنوان مهمان لیگ بیستم

بیستمین دیدار لیگ برتر برگزار شد و 22 دی ماه سال گذشته دو تیم دوباره به مصاف هم رفتند. دیداری که امیر ارسلان مطهری در دقیقه دوم بازی موفق شد دروازه پرسپولیس را باز کند. سپس مهدی عبدی و وحید امیری در دقایق 51 و 66 با نتیجه 2 بر 1 قرمزها را پیش انداختند اما مهدی قائدی در دقیقه 93 بازی را به تساوی کشاند تا بازی با نتیجه 2 بر 2 به پایان برسد.

شکست استقلال در بازی برگشت

دیدار برگشت دربی بیستم لیگ برتر 25 اردیبهشت امسال به پیروزی استقلال رسید. در دقیقه 55 تیم القطری موفق شد تک گل شاگردان یحیی گل محمدی را به ثمر برساند و دستان خالی استقلال را ترک کند. این تنها شکست استقلال در 5 بازی اخیر دو تیم بود. در این دیدار فرشاد فرجی در دقایق پایانی بازی با کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد.

دوباره قرعه کشی کنید؛ باز هم پنالتی

چهارمین بازی سرخابی ها در یک سال و نیم گذشته 24 تیرماه امسال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برگزار شد. دیداری که عارف گلامی به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی ماه ها محروم بود. این دیدار در پایان وقت قانونی بدون گل به پایان رسید اما در ضربات پنالتی استقلال با برتری 4 بر 3 محمد محمد را با هدایت فرهاد مجیدی شکست داد تا دومین پیروزی استقلال در 5 بازی اخیر خود را به دست آورد.

نبرد نهایی؛ نبرد بی نتیجه

آخرین بازی استقلال و پرسپولیس در روز 13 آذر در ورزشگاه آزادی برگزار شد که هیچ تیمی نتوانست دروازه حریف خود را باز کند و با تساوی به پایان رسید. تساوی که در آن استقلال با حفظ جایگاه خود در صدر جدول، یک امتیاز کسب کرد تا در پایان مرحله یک هشتم لیگ برتر همچنان در صدر جدول باقی بماند. این در حالی است که پرسپولیس در پایان هفته هشتم در رده چهارم جدول و برابر استقلال قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید