وحدت منطقه و دانشگاه در یک پیچ تاریخی


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918568

شکی نیست که برای حفظ کرامت و آزادی جامعه و اوج مذهب تشیع، دانشگاه و دانشگاه باید وحدت و اتحاد داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، هفتم آذرماه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، برابر با سالروز شهادت عالم دینی و مجاهد نستوه آیت الله محمد مفتح است که از پیشگامان ایده وحدت حوزه و دانشگاه

قرآن و منابع اسلامی از وحدت ادیان یاد می کنند که می خوانیم: قُلْ أَیْنَ الْأَهْلِ الْكِلْبِ اولاً بین ما و شما سخنی نیست. همینطور است که خدای یگانه را تکریم نکنید و چیزی را با او یکسان نکنید. (سوره آل عمران، آیه 64) و وحدت مذاهب در جامعه اسلامی، چنانکه قرآن با دستور صریح دستور می دهد: و چنگ زنید به ریسمان خدا و پراکنده نشوید… همگی (مسلمانان) به ریسمان خدا چنگ بزنید و پراکنده نشوید (همان آیه 103) و وحدت بین طبقات و اصناف جامعه مورد تأکید و دستور اسلام است.

شکی نیست که برای از بین بردن سیاست های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام به ویژه جامعه شیعه، باید در دو مغز جامعه، مدرسه و دانشگاه، وحدت، وحدت و انسجام حفظ شود. عزت و آزادی جامعه و اعتلای مذهب شیعه. حضرت علی (علیه السلام) می فرماید: هیچ امتی برای انجام کاری متحد نشد، مگر این که خداوند مشکلاتشان را برطرف کرد و آنها را از بلای ذلت نجات داد.

اهمیت وحدت فرهیختگان جامعه همان است که پیامبر اکرم (ص) در مدینه فاضله خود ایجاد کرد و همه اقشار جامعه را در رأس آنها قرار داد و افراد عالم و آگاه را در یک صف برای پاسداری از اسلام و اسلام قرار داد. قرآن و دستیابی به ارزشها.» جان دیونپورت» می نویسد: «…محمد مردم عادی را از قبایل پراکنده کوچک، برهنه و گرسنه به جامعه ای فشرده و منضبط تبدیل کرد. عوامل و محورهای وحدت ناگفته نماند که برای ایجاد وحدت بین هر قشری و جامعه نیاز به عوامل و پیوندهایی است که اعضای یک جامعه را مانند دانه های تسبیح به هم پیوند دهد و قطعا بیرونی و عوامل رسمی مانند زبان و جغرافیا… نمی توانند وحدت مطلوب را ایجاد کنند.

سال هاست که جدایی دین از علم در دنیای غرب مطرح شده و کاملا پذیرفته شده است. البته این تقسیم بندی در ادیان تحریف شده مسیحیت و یهودیت یافت می شود. یعنی اگر دین مبین اسلام با علم و علوم مغایرتی نداشته باشد از آن حمایت و ترویج می کند.

با پیروزی انقلاب اسلامی که یکی از مهم ترین عوامل آن وحدت نیروهای حوزه و دانشگاه بود، استعمار جهانی به طور کلی و آمریکای جهانخوار به شدت تحت تأثیر قرار گرفت، قطعاً استعمارگران ساکت نخواهند نشست و امام راحل (ره) گفت: تلاش مضاعف برای تفرقه افکنی حوزه و دانشگاه انجام دهید تا از این طریق بتوانند با بدبین کردن دانشگاهیان به حوزه دین و علمای دینی، دوباره به منافع از دست رفته خود برسند، همانطور که در گذشته به اهداف خود رسیده بودند. در این باره: در زمان رژیم طاغوت دو صنف متفکر مؤثر وجود داشت و متأسفانه موفق شدند کشور را به تباهی بکشانند و این طرح دوباره در حال انجام است و با کمی بی دقتی به سمت تباهی خواهیم رفت.

قدرت های خارجی وابسته و جیره خوار، منافقان و جاهل دوستان و سودجویان با نفوذ برخی از این عناصر در مراکز فرهنگی و دانشگاهی، یکی دیگر از عوامل دودستگی دانشگاه و دانشگاه به ویژه در ماه های اخیر است. کشور در راستای تفرقه گام برداشته است این دو مغز حذف می شود اگر زمان شناسان و علمای دین جلوی آن را نگیرند می توانند صدمات جبران ناپذیری به بار آورند حادثه ناگوار دانشگاه ها ازدحام دانشجویان در برخی شهرها در سال جاری زنگ خطری برای همه دلسوزان کشور بود اعلام هشدار به سوء استفاده‌کنندگان فصلی، انتخاباتی، جناحی و ابزاری از دانشجویان.

تحلیلگر مسائل سیاسی رهبران همایون

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید