انس با قرآن و عمل به دستورات انسان ساز این کتاب آسمانی نجات بخش انسانها است

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،مراسم گرامیداشت میلاد خجسته پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت ر در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد. 

در این مراسم از برگزیدگان مسابقات قرآنی، ایثارگران و مدال آوران مسابقات ورزشی استانی و کشوری وزارت نیرو تجلیل شد. 

حجت الاسلام والمسلمین سید قریش موسوی مسئول ستاد اقامه نماز استان قزوین در این مراسم گفت: پیامبر در سال عام الفیل متولد و در۴۰ سالگی به رسالت مبعوث شدند و ۱۳ سال در مکه و ۱۰ سال در مدینه زندگی و پیامبری کردند و ۶۳ سال عمر مبارکشان بود. 

وی بیان کرد: همه پیامبران نوعی کرامت و معجزه داشتند که برای حضرت ابراهیم آتش سرد می شد، حضرت موسی دریا را شکافت، حضرت عیسی مرده را زنده می کرد و نابینا را شفا می داد اما اعجاز پیامبر قرآن کریم است که همچنان دوام دارد و ماندگار شده است. 

مووی بیان کرد: با گذشت بیش از ۱۴۳۰ سال از رحلت پیامبر(ص) قرآن کریم همچنان پر فروغ است و  می درخشد و نشاط جامعه و شفاعت در قیامت به قرآن بستگی دارد. 

مسئول ستاد اقامه نماز استان قزوین بیان کرد: در قیامت همه حسنات، نعمات و سیئات نوشته و بررسی می شود و هنگامی که انسان مضطر بماند قرآن به فریادش می رسد البته هرکس قرآن را تکریم کرده موجب شفاعتش می شود چون رحمت و نور و شفاست. 

 وی بیان کرد: توصیه می کنیم با قرآن بیشتر انس بگیرید و هر روز چند آیه را تلاوت کنید و بدانید حتی نگاه کردن به این کتاب آسمانی ثواب دارد و تلاش کنید و شبی را بدون قرآن نخوابید تا خانه هایتان نورانی شود.  

موسوی در ادامه اظهارداشت: رسول گرامی اسلام در ۲۳ سال رسالت خود قرآن راکه شامل عقاید، اعتقادات، احکام، اصول و فروع دین و اخلاق بود به بشر هدیه داد و امروز  باید بدانیم توصیه های اخلاقی قرآن بسیار مهم است و انسان خوش اخلاق همواره مورد توجه و اعتماد مردم قرار گرفته و اخلاق خوب گناهان را از بین می برد. 

وی گفت: توصیه پیامبر به اخلاق است و ما هم یادآوری می کنیم با خانواده، مردم و ارباب رجوع مهربان و با اخلاق رفتار کنید. 

موسوی در پایان با اشاره به زحمات وخدمات مجموعه صنعت برق استان در تامین برق مشترکین وخدمت رسانی شبانه روزی ودر همه شرایط  به مردم، برق را قلب تپنده جامعه توصیف کرد که همه شئونات زندگی وپیشرفت کشور به آن وابسته است واز زحمات و تلاش های مدیرعامل ومجموعه شرکت توزیع برق استان قزوین، تقدیر و قدردانی نمود.

در این مراسم از 41 نفر از منتخبان مسابقات قرآنی، ایثارگران و ورزشکاران مدال آور  شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تجلیل شد. 

مدیحه سرایی،اجرای سرودگروه تواشیح ، مولودی خوانی وبرگزاری مسابقه فرهنگی از دیگر برنامه های این مراسم بود.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید