عفاف و معرفت ائمه اطهار(ع) از بزرگترین درس های عاشورا است


ساعت: 12:34
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888008

یک مبلغ اسلام در همایش شیرخواره حسینی به رمز ماندگاری نهضت عاشورا اشاره کرد و گفت: صداقت در کنار صداقت و اخلاص یکی از مهمترین کلیدهای ماندگاری عاشورا در طول تاریخ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما حجت الاسلام حسین نوری از مبلغان اسلام در اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی که به یاد حضرت علی اصغر(ع) با حضور مادران و طفل 6 ماهه حسینی برگزار شد به تشریح درس عاشورا پرداخت. کودکان در ورزشگاه 6000 نفری رضازاده اردبیل گفت: محرم ماه عزا است. غم و ماه شور و شعور، احساس و عقلانیت است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) منحصر به روز کربلا و عاشورا نبود، گفت: امام حسین(ع) در طول تاریخ همه سرزمین ها و دل ها را فتح کرد.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه محرم و صفر اسلام را زنده می کند، گفت: امام حسین (ع) متعلق به همه ادیان و بشریت است.

وی در ادامه سخنان خود به سخنان مراجع و علمای بزرگ اشاره کرد و گفت: عبادات آنان نشأت گرفته از سیره ائمه معصومین به ویژه امام حسین (علیه السلام) است چرا که امامان معصوم (علیهم السلام) واجب می کنند. دستورات الهی با صداقت و صداقت.

حجت‌الاسلام نوری سخنان علمای بزرگ اسلام را یادآور شد و گفت: همه علمای اسلام در کتاب‌های خود اعتراف می‌کنند که امام حسین (ع) متعلق به همه بشریت و آزادی‌خواهان جهان فراتر از شیعیان است.

وی به سخنان ادریس حسینی از وهابی های تندرو اشاره کرد و گفت: وی اعتراف می کند که شیعه خود را مدیون امام حسین(ع) و گودال قتلگاه است، زیرا گودال قتل و شهادت حضرت علی اصغر(ع) اوج ستمگران سیدالشهدا و قساوت دشمنان است و هر آزاده ای را از اعماق وجودش می لرزاند.

این خطیب اسلامی امام حسین (ع) را چراغ هدایت و راه نجات بشر دانست و گفت: امام حسن (ع) مظهر خیر و امام حسین (ع) مایه سعادت است و هر که تمسک کند. به امام حسین (ع) رستگار می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به ظلم و فساد در اقصی نقاط جهان اشاره کرد و گفت: ظلم و فساد در دنیا به ویژه در یمن و سوریه ناشی از استکبار است چرا که بیداری اسلامی در منطقه که سرآغاز ایران اسلامی بود، سلسله های خود را گرد هم آوردند

حجت الاسلام نوری به رمز ماندگاری نهضت عاشورا اشاره کرد و گفت: صداقت در کنار صداقت و اخلاص یکی از مهم ترین رموز استقامت عاشورا در طول تاریخ است.

وی با بیان اینکه حتی ویروس کرونا هم نمی تواند جلوی مراسم عزاداری حسینی را بگیرد، گفت: می توان تاریخ وفات عزیزترین مردم را فراموش کرد، اما مراسم عزاداری حسینی را نمی توان فراموش کرد زیرا خواست خداست.

این مبلغ اسلام به مراسم مذهبی اشاره کرد و گفت: سرزمین حجاز و ازدحام زائران آن دیار، سای در صفا و مروه از وصیت های خداوند است که هر ساله با شکوه و شهامت خاصی جشن گرفته می شود.

خداوند سرزمین حجاز را خواسته است، به هاجر دستور می دهد صفا و مروه را بیازماید

وی به راز ماندگاری قیام حضرت سیدالشهدا(ع) اشاره کرد و گفت: عشق به امام حسین(ع) که از وصایای الهی است، دل ها را در گوشه و کنار جهان تسخیر کرد.

این مبلغ اسلام، اخلاص را دومین دلیل ماندگاری عاشورا در تاریخ عنوان کرد و گفت: مسجد قبا به دلیل اینکه با اخلاص و صداقت ساخته شده، ماندگار است، اما از سوی دیگر اثری از مسجد ضرار نیست. بر روی ناخالصی ساخته شده است.

حجت الاسلام نوری رهبری صالح را یکی دیگر از دلایل تاریخ عاشورا برشمرد و گفت: بعد از قیام عاشورا شهادت های متعددی مانند قیام مختار و زید در کربلا رخ داد که هیچ کدام در تاریخ ماندگار نشدند و در قیام عاشورا در همه ابعادش حفظ می شود.

وی حق محوری را یکی دیگر از دلایل ماندگاری کربلا عنوان کرد و گفت: این امر تا آخر دنیا ادامه خواهد داشت، کربلا نیز جاودانه می شود.

این خطیب اسلامی با بیان اینکه امام سجاد (علیه السلام) سی و چهار سال برای امام حسین (ع) عزاداری کرد، می گوید: عزاداری بر مظلومیت سیدالشهدا یکی از دلایل ماندگاری عاشورا در تاریخ است.

وی اجتماع شیرخوارگان حسینی را از برکات نهضت عاشورا عنوان کرد و گفت: مادران حسینی با برپایی مجالس مذهبی در واقع نسل صالحین را برای آینده اسلام تربیت می کنند چرا که مجالس مذهبی و ذکر فضایل اهل بیت(ع) بيت (عليه السلام) در حقيقت به نسل صالح تعليم و تشويق مي كند كه اين يك سيره نبوي و علوي در جامعه است.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه همه اقشار فارغ از سن و گرایش سیاسی در کربلا نقش آفرینی کردند، گفت: بررسی عناصر کربلا خود یکی از مهم ترین عوامل ماندگاری نهضت عاشورا در تاریخ است چرا که در این یک رویداد بزرگ است، از کودکان شش ماهه تا مردان نود ساله حضور فعال و تاثیرگذاری دارند.

وی افزود: از حر بن یزید ریاحی که تازه وارد کاروان کربلا شده بود تا حبیب بن مظاهر که قدیمی ترین یار امام حسین (ع) بود تا زهیر که در میانه هذیان تغییر کرد و به کاروان پیوست. دروس زهد و ایثار و شهادت است.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه روز عاشورا حوادث و درس های زیادی در خود دارد، گفت: درس عفاف و معرفت ائمه اطهار یکی از بزرگترین درس های عاشورا است.

وی همایش شیرخوارگان حسینی را بهترین فرصت برای خواندن عبرت و عبرت عاشورا دانست و گفت: تربیت نسل صالح در گرو مطالعه تاریخ و عبرت گذشتگان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید