توکل بر خدا و ارادت به ائمه اطهار روحیه قهرمانی را بر عرش برانگیخت

ساعت: 17:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۶
کد خبر: 1798497

هر ساله 15 دی ماه روز درگذشت جهان پهلوان تهتی، روزی است که رزمندگان و ورزشکاران الگوی مردانگی، جوانمردی و محبوبیت گلمرضا تهتی را به یاد می آورند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گفتگوی امیرحسین زارع برنده مدال برنز المپیک توکیو و مدال طلای مسابقات جهانی نروژ در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد در فدراسیون کشتی را در ادامه می خوانید:

تهتی الگوی خوبی برای همه ورزشکاران و مردم ایران است

دارنده مدال برنز المپیک توکیو گفت: قهرمان جهان تاهتی نه تنها برای همه ورزشکاران ایرانی، بلکه برای همه ایرانیان الگوی بسیار خوبی است. این افسانه بود که بعد از مرگش نامش زبان همه مردم بود و ما جوانانی که در عرصه بین المللی کار می کنیم باید از او الگو بگیریم تا همه دنیا بدانند ما آقای تهتی هستیم. ما یاد گرفته ایم.

روحیه قهرمانی، توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار در کشتی عالی است.

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی نروژ گفت: کشتی ورزشی است که در این ورزش روحیه قهرمانی و معرفتی فراوان به ارمغان می آورد و فردی که با خدا وصل باشد و با ائمه قرارداد داشته باشد و با آنها دل کند. من فکر می کنم او نمونه خوبی از نام قهرمان جهان روی تخت دارد و هرکسی این مدل را نداشته باشد قطعا اشتباه می کند. شاید بتواند قهرمانی و مدال را به دست بیاورد، اما اسمش از قهرمانی نخواهد بود و فکر نمی کنم چیزی به دست آورده باشد.

امیرحسین زارع در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروز جهان پهلوان تهتی در جمع ما بود بیشتر با او می خوابیدم و مطالبی را از او یاد می گرفتم که در آینده مفید باشد و اگر امروز نام ورزش کشتی باشد از او تشکر می کنم. شخصیت قهرمان نیک را فقط به خاطر نامش بشناسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید