اصل ضد طاغوت با خلافت ستمگر، سیره همه ائمه اطهار (ع) بود.


ساعت: 18:15
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811820

امام جمعه مشهد گفت: اصل ضد طاغوت با خلافت ظالم سیره همه ائمه اطهار (ع) بوده و در تمام مراحل زندگی هر یک از ائمه شیعه اصل مخالفت با خلافت ظالم بوده است. در رأس همه برنامه های آنها.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; آیت الله سیداحمد علم الهدی در مراسم روز شهادت امام موسی کاظم (ع) که در حرم امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: ما باید برای زندگی اینها آگاهی لازم را داشته باشیم. ائمه اطهار، به طوری که اعمال ما مانند آنها، رفتار ائمه است. حاکمان ستمگر می توانستند با آنها با خصومت، آزار و اذیت برخورد کنند و این رقابت بر سر قدرت و خلافت نبود.

علم الهدی افزود: آنها اصل طاغوت ستیزی را در روابط خود با حاکمان ظلم پذیرفته بودند، در حالی که از روز رحلت پیامبر(ص) رهبری دینی در راه خدایی نبودند. اصل ضد طاغوت بر خلافت ستمشاهی) و در تمام مراحل زندگی هر یک از امامان شیعه، اصل مخالفت با خلافت ستمشاهی سرلوحه همه برنامه های آنان بود.

وی افزود: دستوری که خداوند در قرآن کریم به پیامبران نازل کرده است عبادت خدا و دوری از بت پرستی است یعنی اگر بت پرستی بر جامعه و سرنوشت انسان ها حاکم باشد عبادت خدا ممکن نیست. بشریت که قرن ها در جهان رخنه کرده است، ناشی از شیطان پرستی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه انسان ها قدرت حکومت ندارند و هر جا که سرنوشت مردم حاکم شود نتیجه آن ظلم و کشتار مردم است، افزود: مسلط شدند و چون از نظر دین محال بودند. ، دستورات الهی را تحریف کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام موسی بن جعفر (ع) نیز در دهه 35 امامت خود با چهار تن از حاکمان عباسی از زمان خود جنگید و بر این اساس هر کدام سعی کردند امام را از دسترس مردم دور نگه دارند تا اینکه به شهادت رسیدند. این همام

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید