تقوای الهی راه برون رفت از همه مشکلات است


ساعت: 17:48
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888090

این استاد دانشگاه گفت: خداوند در بسیاری از آیات قرآن راه برون رفت از مشکلات به ویژه راه برون رفت از تنگی رزق و روزی را تقوا و تقوای الهی معرفی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد یزدانی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز; فرمود: خداوند در سوره ذاریات آیه 22 می فرماید: و در بهشت ​​روزی من و وعده های ماست یعنی رزق شما در بهشت ​​است و خودتان باید با اعمال و رفتارتان آن را زیاد کنید یا گاهی به خاطر اعمالتان آن را کم کنید.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات قرآن که در توسعه و افزایش معیشت مؤثر است، گفت: اگر این آیات در جامعه کنونی اعمال شود و حتی اگر یکی از این آیات اعمال شود و همه اعمال شوند. بر اساس آن عمل می کند، نه تنها از منظر اقتصادی، بلکه از همه جنبه های جامعه به یک مدینه فاضله تبدیل خواهد شد.

یزدانی با بیان اینکه رزق و روزی ما مانند دوش در حمام است که آب از بالای سر در آن می آید در حالی که تنظیم آن از پایین است و خود ما با اعمال خود آن را تنظیم می کنیم و می توانیم آن را کم یا زیاد کنیم، ادامه داد: آیه ای است که در قرآن کریم که در مورد رشد رزق و روزی و به طور کلی در همه امور زندگی ما نظر می دهد و به ما راه حل می دهد و این یکی از دلگرم کننده ترین آیات قرآن است که تدبر منبع آن است. آرامش و آسایش روح است.


* آیه ای که اگر همه مردم به آن عمل کنند برای رفع مشکلاتشان کافی است

یزدانی خاطرنشان کرد: در این جامعه متلاطم نمونه ای از حدیث را از قول ابوذر غفاری نقل می کند که می گوید: نمی دانم آیه مردمی که آن را قبول دارندیک آیه می دانم که اگر همه مردم به آن عمل کنند برای رفع مشکلاتشان کافی است.

محمد یزدانی اذعان می کند: حال این چه آیه ای است که پیامبر گرامی در مورد آن این گونه صحبت کرده است، شاید همه یا اکثر شما این آیه را حفظ یا خوانده باشید، اما کمتر به معنای آن توجه کرده اید. امیدوارم خداوند به ما توفیق مسئولیت این آیات را بدهد.

فرمود: این آیه در سوره طلاق آیه دو است. و من از خدا می ترسم و از مردم محافظت می کنمو سپس می خوانیم و روزی من بی شمار است و بر خدا توکل می کنم که بس است و خداوند پر از چیزهاست.خداوند در این آیات می فرماید: هر که تقوای الهی پیشه کند، خداوند برای او راه برون رفت از مشکلات و گرفتاری ها را فراهم می کند و از جایی که انتظارش را ندارد روزی می دهد و هر که بر خدا توکل کند، خداوند او را بس است و خداوند او را امر می کند. به هر کسی که بخواهد تحویل داده می شود و برای هر چیزی یک اندازه وجود دارد.


*خداوند با تقوا و تقوای الهی راه برون رفت از مشکلات و به ویژه رفع کمبود مواد غذایی را می آورد.

این استاد دانشکده و دانشگاه تصریح کرد: از این رو خداوند در این آیه و بسیاری از آیات دیگر راه برون رفت از مشکلات به ویژه راه برون رفت از کمبود مواد غذایی را تقوای الهی و تقوا معرفی می کند. من از خدا می ترسم… اگر در این سوره یکی دو آیه بعد از این آیه دیدید، خداوند دوباره می فرماید: من از خدا می ترسم و فرمان یسرا هستم. یعنی هرکس در کارش تقوای الهی را پیشه کند، کارش آسان می شود، یعنی خیلی راحت کارها برایش حل می شود.

فرمود: خداوند در آیه 29 سوره انفال می فرماید: ای مؤمنان از خدا بترسید و یجللکم فرقانا و غیره. یعنی ای کسانی که ایمان آورده اید از خدا بترسید که شما را در راه تشخیص حق از باطل راهنمایی می کند و در آیات دیگر برای حل مشکلات ما فقط تقوا و ترس از خدا را معرفی می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید