ایران پتانسیل تبدیل شدن به بزرگترین تمدن علم و فناوری را دارد / بزرگترین دستاورد روزه داری تقوای الهی است


ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: 1401/02/13
کد خبر: 1836308

امام جمعه زنجان با بیان اینکه برکات مختلفی که وارد زندگی ما می شود به روش های مختلفی انجام می شود، گفت: روزه، تلاوت قرآن، نماز، احسان و زکات از جمله آنهاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر که با حضور حداکثری مردم متدین زنجان برگزار شد، اظهار داشت: بزرگترین دستاورد روزه ماه مبارک رمضان، دریافت تقوای الهی و آرامش و آرامش است و بهترین عید، عید است. بعد از عبادت وجود دارد او آنجاست.

وی با بیان اینکه سه نوع ثواب به مردم داده می شود و در داستان ها ذکر شده است، افزود: سه دسته از مردم در ماه مبارک رمضان روزه می گیرند که دسته اول برای دوری از آتش جهنم روزه می گیرند و این ثواب است. امروز از آتش جهنم دوری کنید دسته دوم به نام بهشت ​​روزه می گیرند و ثوابشان رفتن به بهشت ​​است اما دسته سوم برای عشق و فرمان خدا روزه می گیرند و پاداش این افراد دوری جستن است. از آتش جهنم، بشارت ورود به بهشت ​​و لطف خداوند که شامل حال آنها و دریافت ثواب آن از جانب خداوند می شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه تنها عملی که نمی تواند ریا باشد روزه و روزه است، گفت: توسل به روزه گرفتن.

وی با بیان اینکه برکاتی که وارد زندگی ما می شود روش های مختلفی است گفت: یکی از آنها روزه، نماز شب، دعا، تلاوت قرآن، صدقه و صدقه نیز از جمله آنهاست.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه فرامین مقام معظم رهبری در ششم اردیبهشت ماه خطاب به جوانان و دانشجویان بوده است، تصریح کرد: آرمان ها، شخصیت، استقلال و افق دین و لذا کل جامعه می توانند از این ویژگی ها از دانشگاه و دانشجویان برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستور رهبری برای رفع ضعف، مقابله با غرب و شرق استکبار; حاصل آن احساس هویت برای جوانان انقلابی و دانشگاهی است.

امام جمعه زنجان گفت: با این حال امیدواریم ایران از نظر علمی توسط دانشگاه ها و دانشجویان به حدی پیشرفت کند که از نظر علم، فناوری و نوآوری بنیانگذار بزرگترین تمدن تلقی شود.

ایران پتانسیل تبدیل شدن به بزرگترین تمدن علم و فناوری را دارد

وی در پایان با قدردانی و تشکر از حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: مردم استان زنجان همیشه در همه صحنه ها حضور دارند و پشت سر آرمان های نظام، انقلاب و حمایت از مردم مظلوم فلسطین ایستاده اند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید