ماه مبارک شعبان پر از رحمت، شادی و رضایت است

وی ادامه داد: به عهد و پیمان با بندگان خدا احترام بگذارید، در بندگی و عبادت به عهد وفا کنید، اخلاق ایمانی خود را هر روز تقویت کنید، ارتباط خود را با قرآن و بیانات ائمه حفظ کنید، پس توصیه به متقین نیست. چیزی که مربوط به یکی دو روز است یا فقط در خطبه های نماز جمعه ذکر شده است.

آیت الله عابدینی گفت: امر به تقوا این است که پدر و مادر، خانواده، فرزندان و همه مومنان همواره مراقب یکدیگر باشند، در رفتار، عمل، توجه و در تذکرات به موقع و به موقع، عنصر تقوا و فرهنگ ایمان باید رعایت شود. تقویت کننده تقوا در دلها باشد.

امام جمعه قزوین با استقبال از فرارسیدن ماه شعبان گفت: فرا رسیدن این ماه را که سرشار از نشاط، شادی، عبادت، عرفان و معرفت است، تبریک می گویم.

وی خاطرنشان کرد: حدیث می گوید خدایا این شبات بزرگ ماه پیغمبر توست، وقتی می گوییم ماه پیغمبر تو یعنی ما هم اهل بیت پیامبر هستیم، نیازمند لطف و رحمت تو و پیامبر هستیم. از رحمت تو و ما به رحمت تو نیازمندیم.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: شعبان پر از رحمت، شادی و رضایت است، اگر در این ماه سهم خود را از رحمت شعبانیه و رضای الهی نگیریم ضرر زیادی خواهیم کرد.

آیت الله عابدینی اذعان داشت: در ماه مبارک شعبان مواردی بسیار مستحب است که یکی از آنها روزه است; پیامبر گرامی اسلام طبق صلوات شعبانیه همواره در زندگی خود ماه شعبان را روزه می گرفته است.

وی افزود: مناجات شعبانیه می گوید که ایام پیامبر در ماه شعبان روزه می گرفت و شب ها به عبادت و ذکر سپری می شد.

امام جمعه قزوین گفت: امام صادق(ع) نیز فرمودند هرکس روز اول شعبان را روزه بگیرد برای خود بهشت ​​خریده است.

وی گفت: سه روز اول شعبان نیز مستحب روزه است، البته کسانی که موفق شوند از این ماه بهره مند می شوند.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: نکته دیگر در مورد ماه شعبان این است که توبه و استحف در این ماه بسیار سفارش شده است. توبه مراحلی دارد که یکی از آنها فاصله گرفتن از چیزی در دل، دوری از ظلم و دروغ و فساد قلبی است، اما دوری از دل به تنهایی کافی نیست، بلکه باید به زبان هم بگوییم که ما دیگر همان آدم نیستیم و با هم فرق داریم، در عمل باید همه جا دید که ما آدمی که بودیم نیستیم و دیگر ظلمی به ما نمی رسد، غیبت از زبانمان جاری نمی شود، نمی شود. آن جنایت

وی گفت: امام صادق (ع) فرمودند در ماه شعبان روزی 70 مرتبه استغفرالله و اسلام التوبه بگویید، گفتن سخنانی که ما را پاک می کند بسیار ساده است و زمان زیادی نمی گیرد.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: امام صادق (ع) در حدیث دیگری فرمودند: «در ماه شعبان این را بگویید. این باید در نظر گرفته شود. با این اعمال ما باید برای ماه مبارک رمضان آماده شویم.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: باید خود را برای فهم ماه قرآن آماده کنیم چرا که خداوند متعال فرموده فقط پاکان قرآن را می فهمند. پس برای ماه رمضان که اساس نزول قرآن است باید پاک شویم و با توبه و مغفرت تمام گناه و بدی و ظلم را از بین ببریم و اگر خود را پاک نکنیم متوجه نمی شویم. رمضان، شب قدر و قرآن.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم قرآن را بخوانیم و آن را کامل کنیم، اما چیزی نمی‌فهمیم و برای تطهیر خود باید از فرصت ماه رجب و شعبان استفاده کنیم و استفاده از این فرصت‌ها را در طول سال‌ها بهبود بخشیم. ماه رمضان».

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه دعای شعبانیه یکی از گرانبهاترین هدایای ماه مبارک شعبان است، گفت: این مناجات مورد استفاده همه ائمه و شاید زیباترین و معنوی ترین و عرفانی ترین عناصر بوده است. در این مناجات شعبانیه هستند. «رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمودند: در ماه شعبان بر من صلوات فراوان بفرست».

امام جمعه قزوین با تبریک ولادت با سعادت اباعبدالله الحسین (ع) سوم شعبان گفت: ولادت با سعادت اباعبدالله الحسین (ع) را تبریک و تهنیت عرض می کنم. کسانی که در کربلا با امام حسین (ع) بودند، به برکت این همراهی، نامشان بر سر زبان ها افتاد و مردی چون «حر بن یزید ریاحی» که راه امام را بست و سپس توبه کرد و به امام حسین (ع) پیوست. ، چگونه مورد توجه دوستداران امام قرار گرفت و اخلاق و منش او مورد ستایش قرار گرفت.

آیت الله عابدینی گفت: همچنین در آستانه میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار هستیم. قدر این روز را بدانیم و امام حسین (ع) را بیشتر بدانیم. برای فهمیدن، ابی عبدالله (ع) و سخنان درخشان این امام را ببینید و استفاده کنید.

وی ادامه داد: اباعبدالله الحسین(ع) بزرگترین پاسدار است، کار ارزشمندی را برای دفاع از دین و دفاع از آزادی و دفاع از آزادی انتخاب کرده اند که بسیار ارزشمند است.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) را هم پیش رو داریم.

وی گفت: اگر بخواهیم معنای جوانمردی را بفهمیم، باید به رفتار حضرت ابوالفضل (ع) بنگریم؛ آن آقایی که در حالی که تشنه شدید آب را به صورتش آورد، اما روی آب ریخت، البته از ابتدا قصد آب خوردن نداشت که بگوید متاسفم آب خوردم، نه، نه، نمی خواست آب بخورد، اما به عنوان شاهد آب آورد و گفت این نخل ها هم یک روز نیستند. و نخل‌های نو جایگزین آن‌ها می‌شود، اما ای رود فرات، تو همیشه از این جاده عبور می‌کنی، تو را گواه می‌گیرم، در حالی که برادرم و خانواده‌اش تشنه هستند، آب ننوشیدم، می‌خواستم شاهد این وفاداری باشی.

آیت الله عابدینی گفت: حضرت عباس (ع) چه فداکاری هایی برای امام حسین (ع) کرد؟ من می گویم و الان حضرت ابوالفضل (ع) است که یمن را روی پا نگه می دارد و به لبنان عزت و قدرت می بخشد، سوریه را نجات داد و عراق را به آستانه رهایی از شر اشرار آمریکایی رساند، این نگرانی است. حضرت ابوالفضل (ع) جمهوری اسلامی ایران قویتر از گذشته به مقاومت خود ادامه می دهد.

وی گفت: همچنین روز جانباز را به جانبازان سرافراز تبریک می گویم، آن دسته از بستگانی که نسبت به خود و خانواده بسیار صبور هستند و رنج و سختی های زیادی را متحمل می شوند، زیرا جانباز یک نفر نیست بلکه همسر و پدر و مادرش پشتیبان او هستند. .«البته فرزندان جانبازان عزیز نیز در زحمات این جانباز سهیم هستند، این روز را به این بستگان سرافراز تبریک می گوییم.

امام جمعه قزوین گفت: من نیز ولادت امام سجاد(ع) را تبریک می گویم و دست آزادگان عزیز و عزیز را می بوسم و برای آنان احترام خاصی قائل هستیم. مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر ابوترابی و مرحوم سرلشکر حسین لشگری مایه مباهات استان قزوین در کشور بودند و باعث سربلندی مردم آزاده و مقاوم در سراسر جهان شدند.

وی افزود: شهادت آیت الله سید محمد باکر صدر را نیز داریم که توسط سنگرهای رژیم منحوس بعث و در واقع توسط آمریکا، انگلیس و یهودیان به شهادت رسید و قدردان شهادت ایشان هستیم. “

آیت الله عابدینی گفت: سید جمال الدین اسدآبادی که روزگاری در شهر قزوین گذرانده و تحصیل کرده است، یاد و خاطره این مرد بزرگ و این اندیشمند مبارز را ارج می نهیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: روز درختکاری نیز روز مهمی است، در قزوین الان فصل درختکاری است، به هر حال باید با کاشت درخت در حیاط یا کوچه یا در حیاط، یادگاری گذاشت. محیط زیست، کسانی که باغبانی می کنند و امکاناتی برای کاشت درخت در باغ هایشان دارند، بیایید تلاش کنیم، اگر تا به حال 5 درخت داشتیم، امسال 6 درخت، اگر 20 درخت داریم، امسال 25 درخت می شود، این باید روش زندگی ما باشید، آنها جزئی از دین ما هستند تا بتوانیم محیط را سبز کنیم و آن را آباد و با نشاط نگه داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید