افزایش سریع قیمت اتوماتیک روز جدید

قیمت کویک اتوماتیک افزایش یافت [خرداد ۱۴۰۳]

سایپا در جدیدترین بخشنامه خود قیمت کویک اتوماتیک خرداد 1403 را افزایش داده است لذا تسویه حساب متقاضیان خرید کوئیک اتوماتیک که قبلا این خودرو را خریداری کرده اند با قیمت جدید انجام می شود. نکته جالب در مورد قیمت جدید کوییک اتوماتیک ارزانتر بودن این خودرو از Geared Quick GX-L است! با توجه به اینکه کوییک اتوماتیک در بازار آزاد بیش از نیم میلیارد تومان ارزش دارد، مشخص نیست چرا سایپا چنین قیمتی را برای محصول محبوب خود اعلام کرده است.

جدول تغییر قیمت خودکار سریع، ژوئن 1403:

همانطور که چندی پیش اشاره کردیم، قیمت کوییک اتوماتیک در بازار آزاد از مرز نیم میلیارد تومان گذشت. برای خرید نسخه های بدون کارکرد این خودرو در بازار آزاد باید 528 میلیون تومان کنار بگذارید. بنابراین با وجود افزایش ۲۶ میلیون تومانی این خودرو همچنان ۱۷۶ میلیون تومان اختلاف قیمت بین قیمت بازار آزاد و کارخانه دارد. البته اگر سایپا عرضه کوییک اتوماتیک را در بازار آغاز کند، احتمال کاهش قیمت این خودرو در بازار آزاد وجود دارد.

تولید سریع اتوماتیک در سایپا و زیرمجموعه های آن از سال 1396 آغاز شد. مدتی بعد سایپا نسخه مجهزتر این خودرو را با نام کوئیک پلاس اتوماتیک عرضه کرد. اتومات سریع مانند سایر انواع این خودرو از موتور 1.5 لیتری هشت سوپاپ M15 تنفس طبیعی استفاده می کند. حداکثر بازده این موتور 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور است.

بزرگ‌ترین تفاوت بین نسخه‌های سریع اتوماتیک و دنده‌ای این خودرو را باید در قسمت گیربکس جستجو کرد. جایی که گیربکس اتوماتیک CVT وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. این گیربکس در حالت مصنوعی شش دنده را برای راننده شبیه سازی می کند. خودکار Quick دارای ویژگی های بیشتری نسبت به Gear Quick است که عبارتند از:

دریچه گاز برقی، چرخ آلیاژی، کامپیوتر سواری، فرمان برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، چراغ روشنایی روز، سیستم چندرسانه ای با نمایشگر و ناوبری، شیشه دودی عقب، ترمز کمکی، سیستم قفل خودکار، سیستم ضد سرقت با بوق و بلوتوث