مقایسه دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک

مقایسه دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک

مقایسه دنا پلاس و تارا اتوماتیک; 53 میلیون اختلاف در کارخانه

قیمت کارخانه دنا پلاس اتوماتیک 544 میلیون و 45 هزار تومان است و ایران خودرو نیز 490 میلیون و 551 هزار تومان از خریداران تارا اتوماتیک دریافت می کند. از این حیث با گران ترین مدل های بومی سر و کار داریم که قیمت آن ها از تمامی سواری های ایران خودرو و سایپا غیر مونتاژ شده بالاتر است و طبق لیستی که چند روز پیش با نام لیست قیمت اردیبهشت 1402 در تاریخ منتشر شد. سایت ایران خودرو، پژو 207 اتوماتیک MC با قیمت تخمینی 417 میلیون تومان در جایگاه سوم قرار دارد. ارقامی که بررسی کردیم پس از اعمال افزایش قیمت جدید و با احتساب تمامی هزینه ها محاسبه شد و اگر به سال گذشته برگردیم شاهد افزایش 36 و 18 درصدی قیمت کارخانه دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک هستیم. چرا که پیش از ماجرای افزایش قیمت کارخانه ای خودرو که سرانجام پس از کش و قوس های فراوان در فروردین ماه امسال رسمیت یافت، قیمت کارخانه دنا پلاس اتوماتیک 398 میلیون تومان بود و ایران خودرو تارا اتوماتیک را 415 میلیون تومان فروخت.

مقایسه دنا پلاس و تارا اتوماتیک; دوئل یک میلیارد مدل در بازار

دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک در بازار آزاد حدود یک میلیارد تومان قیمت دارند. این عدد در روز پنجشنبه 24 اردیبهشت در مهمترین سایت های تخصصی خودرو از جمله قیمت دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک در بازار آزاد قرار گرفت. از سوی دیگر تعداد زیادی از فروشندگان دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک روی پلت فرم های معروف خرید و فروش به این دو مدل در حد یک میلیارد نگاه می کنند. البته برای دنا پلاس اتوماتیک ارقام 960 و 950 هم پیدا می کنیم و برخی از فروشندگان تارا اتوماتیک صفر کیلومتر حاضر به فروش آن با همین قیمت ها هستند. حال اگر همین عدد یک میلیاردی را برای قیمت فعلی دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک معیار قرار دهیم، ارزش آنها در معاملات بازار نسبت به سال گذشته به ترتیب 100 و 85 درصد افزایش یافته است. زیرا اواسط اردیبهشت سال گذشته دنا پلاس صفر کیلومتر اتوماتیک حدود 500 میلیون و تارا صفر کیلومتر اتوماتیک 590 میلیون فروخته شد. اصلا چرا راه دور برویم؟ پیش از تعطیلات نوروزی خرید دنا پلاس اتوماتیک 875 میلیون و فروشندگان تارا اتوماتیک رقمی نزدیک به 880 میلیون تومان را به خریداران عرضه می کنند.

مقایسه دنا پلاس و تارا در بازار کارکرده

دنا پلاس اتوماتیک برای اولین بار در سال 1398 وارد بازار شد و ایران خودرو فروش تارا اتوماتیک را از سال 1400 آغاز کرد، بنابراین طبیعی است که دنا پلاس اتوماتیک کارکرده با قیمت کمتری نسبت به تارا اتوماتیک دست دوم پیدا شود. در یکی از شهرهای اطراف تهران یک دستگاه دنا پلاس اتوماتیک مدل 99 به قیمت 750 میلیون تومان تبلیغ شد. این مدل در این مدت 65 هزار کیلومتر پیموده است و هیچ نقص فنی و بدنه ای ندارد. از سوی دیگر قیمت پایین تارا اتوماتیک کارکرده در بازار خودروهای کارکرده تقریباً 850 میلیون تومان است. فروشنده تارا اتومات مدل 1400 رنگ سفید آن را با این قیمت به فروش می رساند و در آگهی به 30000 کیلومتر کارکرد و وضعیت فنی و بدنه محکم اشاره کرده است.

قیمت دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک را مقایسه کنید

یک ماشین

روز به علاوه خودکار

تایر اتوماتیک

کارخانه

544 میلیون و 45 هزار تومان

490 میلیون و 551 هزار تومان

بازار آزاد

یک میلیارد تومان

یک میلیارد تومان

بازار خودروهای دست دوم

حداقل 750 میلیون تومان

حداقل 850 میلیون تومان

دیدگاهتان را بنویسید