اقدام عجیب کارلوس کی روش پس از یک شکست عجیب

اقدام عجیب کارلوس کی روش پس از یک شکست عجیب

تیم ملی فوتبال مصر با هدایت کارلوس کی روش جمعه شب در مرحله سوم و پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در آفریقا در فینال جام دو ماه پیش سنگال را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. کشورهای آفریقایی سه شنبه شب در دیدار برگشت در داکار مقابل قهرمان آفریقا مغلوب او شدند و با قبول شکست یک بر صفر در وقت قانونی و وقت اضافه و تساوی یک بر یک در مجموع دو دیدار و در نهایت در ضربات پنالتی پذیرفتند. . با نتیجه 3-1 شکست را پذیرفت و از ادامه جام جهانی باز ماند.

سرمربی پیشین تیم های ملی فوتبال پرتغال، ایران و کلمبیا پس از ناکامی در رساندن مصر به جام جهانی 2022 قطر، از سرمربیگری این تیم کناره گیری کرد. در قرارداد با فدراسیون فوتبال مصر توافق شده بود که اگر این تیم نتواند به بیست و دومین دوره جام جهانی صعود کند، قراردادش با این فدراسیون فسخ می شود. این در حالی است که برخی رسانه های مصری مدعی هستند فدراسیون فوتبال مصر به فکر حفظ این مربی پرتغالی برای مدت طولانی تری است که به شایعات پایان داد.

او که در اواسط سپتامبر 1400 تیم ملی مصر را به فینال جام ملت های آفریقا رساند، گفت: «زمان آن رسیده که تیم ملی مصر را به فینال دیشب ببریم.» این کار را به شخص دیگری بسپارید. آرزوی من در بازی امشب این بود که برای پنجمین بار تیمی را به جام جهانی برسانم و با تیم ملی مصر به این هدف برسم اما آلیو سیسه با سنگال راهی جام جهانی قطر شد. مسابقه تمام شد و متاسفانه نتوانستیم به جام جهانی صعود کنیم. تمام شد و حرفی برای گفتن نیست.»

وی افزود: فقط می خواهم چند کلمه محبت آمیز در مورد بازیکنانم بگویم، به آنها بابت بازی هایی که انجام داده اند تبریک می گویم و همچنین به سنگال بابت برگزاری چنین مسابقاتی تبریک می گویم. نباید فراموش کنیم که سنگال نماینده آفریقا در جام جهانی خواهد بود و برای آنها آرزوی موفقیت داریم. پنالتی گرفتیم و فکر می کنم هواداران سنگالی در جریان بازی کمی اذیت شدند.

سرمربی سابق تیم ملی ایران در پایان خاطرنشان کرد: خودتان دیدید که در 5 دقیقه ابتدایی بازی یک گل زودهنگام زدیم. بازی را بدون تمرکز شروع کردیم و هوا بسیار گرم بود. نمی خواهیم بگوییم اینها دلایل شکست ما بودند، اما عوامل موثر بودند. مصر برای مسابقات آینده و همچنین مقدماتی جام جهانی 2026 آماده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید