انفجار تروریستی در بصره 4 شهید و 4 زخمی بر جای گذاشت

ساعت: 16:11
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790373

منابع عراقی می گویند که یک موتورسیکلت بمب گذاری شده در جنوب این کشور منفجر شده و چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ برخی منابع عراقی ظهر امروز (سه شنبه) از شنیده شدن صدای انفجار مهیبی در بصره در جنوب عراق خبر دادند.

به گفته منابع عراقی، انفجار در نزدیکی بیمارستان الجمهوری رخ داده و آمبولانس ها بلافاصله به محل اعزام شدند.

لحظاتی پس از گزارش منابع عراقی، السومریه نیوز از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مرکز بصره خبر داد.

به گزارش السومریه نیوز، گزارش های اولیه حاکی از کشته شدن هفت نفر در این انفجار است.

با این حال، مقامات عراقی هنوز به گزارش های رسانه ها پاسخی نداده اند و این اتهامات را رد یا تایید نکرده اند.

برخی منابع عراقی گفتند تعدادی از مردم در این انفجار زخمی شدند. اما هنوز از تعداد شهدا و مجروحان اطلاع دقیقی در دست نیست.

لحظه ای بعد، السومریه نیوز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که تعداد شهدا به 12 نفر و تعداد زیادی مجروح شده است.

پایگاه خبری روسیه الیوم به نقل از یک منبع گزارش داد که این انفجار در نتیجه یک حمله تروریستی و انفجار یک موتورسیکلت بمب گذاری شده رخ داده است.

استاندار بصره در گفت و گو با الحدات، این انفجار را تروریستی خواند و گفت که این انفجار با موتورسیکلت مملو از بمب انجام شده و چهار نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شده اند.

استاندار بصره در ادامه سخنان خود از برگزاری جلسات امنیتی برای بررسی این انفجار تروریستی خبر داد و از احتمال مشارکت عناصر داعش در این اقدام خبر داد.

این گزارش پس از آن منتشر می شود که روز گذشته منابع عراقی از خنثی شدن یک حمله تروریستی در شهر کاظمین عراق خبر دادند.

به گزارش موازین نیوز به نقل از مرکز اطلاعات امنیتی عراق، یک تروریست قصد انجام یک انفجار در شهر کاسمین را داشت و قصد داشت یک بمب را در این شهر منفجر کند.

اما نیروهای اطلاعاتی عراق با شناسایی و مراقبت میدانی موفق شدند تروریستی را که قصد منفجر کردن بمب در یکی از شریان های کازمین را داشت دستگیر کنند.

انفجاری در شهر کاظمین در ژوئن گذشته سه کشته و حداقل 23 زخمی بر جای گذاشت. در ابتدا اعلام شد که علت انفجار سیلندر گاز در نزدیکی رستورانی در شهر بوده است. اما پس از آن داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش النجبای عراق در واکنش به این حمله تروریستی گفت: بمب گذاری در کاظمین یک اقدام تروریستی تمام عیار بود. این مصیبت وارده را به خانواده شهدا تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای شهدا رحمت واسعه و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید