برخی از دستگاه های هندزفری سیمی آیفون به بلوتوث نیاز دارند. دلیل ش چیه؟

جاش ویتون، مهندس با تجربه زیادی که روی پروژه بلوتوث کار می کرد، با حادثه عجیبی روبرو شد که او را متحیر کرد. او هدفون خود را در شهری دورافتاده در شیلی گم کرد و هندزفری سیمی با پورت لایتنینگ را جایگزین آن کرد. گوشی آیفون خرید مستقل نکته عجیب این بود که هندزفری کار نمی کرد.

به گفته ویتون، او هندزفری را پس داد و مدل دیگری از برند دیگری خرید. اما همچنان هندزفری جدید کار نکرد. تلاش برای برند سوم ناموفق بود. در نهایت یک کارمند ناامید به او گفت: “باید بلوتوث را روشن کنی.”

این برای ویتون کاملا غیر منطقی بود. هدف اصلی هندزفری سیمی رفع نیاز به بلوتوث است. با روشن کردن بلوتوث در حالی که هندزفری به پورت لایتنینگ متصل بود، متوجه شد که تلفنش می‌خواهد با هندزفری جفت شود.

ویتن، که قطعات اولیه بلوتوث را در اریکسون در اوایل دهه 2000 برنامه ریزی کرد، نمی توانست این را بپذیرد.

معمای این داستان پس از بازگشت ویتون به خانه و کمی تحقیق حل شد. بر خلاف هندزفری اپل یا هندزفری تایید شده این شرکت، سیل هندزفری ها و لوازم جانبی تقلبی لایتنینگ بازارها را فرا گرفته است. این محصولات توسط سازندگان چینی سودجو ساخته می شوند که راه حل عجیبی پیدا کرده اند.

تولید محصولات اصلی Apple Lightning گران است. بنابراین این سازندگان به جای پیروی از استاندارد اپل، هندزفری هایی ساخته اند که صدا را از طریق بلوتوث دریافت می کنند. در همین حال، هندزفری های ذکر شده، برق تراشه بلوتوث را از طریق کابل تغذیه می کنند و در نتیجه نیازی به باتری ندارند.