تاریخ جدید وزیر کار برای اجرای یکسان سازی حقوق بازنشستگان

تاریخ جدید وزیر کار برای اجرای یکسان سازی حقوق بازنشستگان

صولت مرتضوی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، درباره رد افزایش حق مسکن کارگران در سال جاری اظهار کرد: حداقل دستمزد کارگران را 35 درصد افزایش دادیم. نمایندگان کارگران و کارفرمایان موافقت کردند که پست های پایه افزایش یابد، SJC پیشنهاد دیگری در این راستا ندارد.

بازنشستگان بیمه بیکاری در حال کاهش هستند
بانک رفاه منابع مورد نیاز برای اسکان کارگران را بر عهده می گیرد
وزیر تعاون، کار و مراقبت اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از هفته کاری خبر خوبی برای کارگران دارید، گفت: خبر خوب برای کارگران این است که بحمدالله جامعه کارگری ما پایدار است و تعدیل نیروی کار کاهش یافته است و شواهد. یعنی بازنشستگان بیکاری کاهش یافته و اشتغال در کشور افزایش یافته و بیکاری کاهش یافته است. همچنین در ستاد وزارتخانه کمپ مسکن راه اندازی کردیم و مقرر شد بانک رفاه کارگران به عنوان متولی پذیرش و منابع لازم را برای اسکان کارگران فراهم کند.

تلاش برای اصلاح تغییرات ایجاد شده در ماده 29 برنامه هفتم
وی گفت: کمیسیون تلفیق ماده 29 برنامه هفتم را اصلاح کرده است و برخی معتقدند این موضوع باعث نگرانی مستمری بگیران تامین اجتماعی شده است زیرا به نظر می رسد بند «دولت ملزم به تسویه بدهی» حذف شده است. جایگزین این پرونده چیست، گفت: با ایراداتی که شورا در مواردی به مصلحت گرفته است; در مجلس متأسفانه چنین چیزی که شما می گویید محقق شد و بلافاصله مورد اعتراض ما قرار گرفت و به تیمی از نمایندگان مردم مأموریت داده شد، زیرا قانونگذار چنین اختیاراتی را به هیئت رئیسه تفویض کرد. همکاران ما به شدت به دنبال بازگرداندن همان هستند.

مرتضوی در خصوص اینکه آیا لایحه دیگری ارائه می شود یا خیر، با توجه به اینکه رئیس مجلس گفته بود لایحه دیگری باید ارائه شود، گفت: خیر; توجه داشته باشید با پیگیری ها و اخباری که بنده دارم، مقرر شد رئیس کمیسیون تلفیق و اجتماعی و یکی از نمایندگان مجلس با حضور نمایندگان ما موضوع را بررسی و اصلاحات را انجام دهند.

وی بیان کرد: مطالباتی که گفته می شود مطالبات انباشته ای است که قطعا پیگیری خواهیم کرد. دولت مصمم به پرداخت مطالبات صندوق های بازنشستگی است. واقعیت این است که در طول این سال ها دولت به این موضوع لطف داشته و نزدیک به 220 تلاش برای تسویه بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی داشته ایم و سایر صندوق ها نیز سهم قابل توجهی از محتوای خود را به همین شکل دریافت کرده اند. اما همیشه از نظر اجرای احکامی که در بودجه سنواتی پیش بینی می شود باز هم برای صندوق ها تکلیف ایجاد می کنند که به ناچار دولت باید مطالبات صندوق ها را به صورت سالانه پرداخت کند در غیر این صورت اعتبارات دچار مشکل می شوند.

یکسان سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون طرح 7 صورت می گیرد
مرتضوی با بیان اینکه با توجه به اینکه مفاد برنامه هفتم ابلاغ نشده چه زمانی این اتفاق می افتد، اظهار داشت: باید ابلاغ شود. همسان سازی زمانی صورت می گیرد که قانون ابلاغ شود، اگر قانون برنامه هفتم ابلاغ شود، حالا با توجه به اینکه می گویند اصلاحیه آورده اند، آن اصلاحیه تغییر می کند، قطعاً یکسان سازی حقوق بازنشستگان از همان ابتدا انجام می شود. تاریخ لازم الاجرا شدن قانون.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تاریخ اجرای برنامه هفتم از ابتدای سال 1403 یعنی از اول فرودین سال هزار و چهارصد و سه خواهد بود.