بازنشستگان همچنان منتظر اجرای یکسان سازی حقوق بازنشستگان در دولت رئیس جمهور هستند

بازنشستگان همچنان منتظر اجرای یکسان سازی حقوق بازنشستگان در دولت رئیس جمهور هستند

در حال حاضر همسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند 30 هزار میلیارد تومان اعتبار است و دولت برای تامین آن باید شرکت های دولتی را واگذار کند.

از دیگر اقدامات وزارت کار در سال 1401 پرداخت بیمه مستمری بگیران با تاخیر یک ماهه در سایر سطوح بود. رئیس کمیته برنامه و بودجه در آخرین اظهارات خود تاکید کرد: یکسان سازی حقوق بازنشستگان به منظور ایجاد انصاف در پرداخت ها در برنامه ساختاری هفتم اجرا می شود که اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار مستمری بگیر در انتظار اجرای مصوبه قانونی یکسان سازی حقوق بازنشستگان هستند که در زیر آخرین اخبار یکسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

مهرداد گودرزوند چگینی گفت: در حال حاضر همسان سازی حقوق بازنشستگان نیازمند 30 هزار میلیارد تومان اعتبار است و دولت باید برای تامین آنها به شرکت های دولتی واگذار کند.

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ضمن اشاره به اینکه دولت برای تامین مالی همسان سازی حقوق بازنشستگان 30 هزار میلیارد تومان از اموال خود را بفروشد، گفت: 30 هزار میلیارد تومان برای نوسازی کشاورزی دولت تخصیص داده شده است. باید از بهره وری بخش املاک گرفته شود

مهرداد گودرزوند جگینی با بیان اینکه در شرایط فعلی ده ماه از سال گذشته و در صورت تامین نشدن بودجه سال 1401 برنامه های کشور محقق نمی شود، افزود: دولت باید برخی شرکت ها را به بخش خصوصی واگذار کند تا هزینه های آنها کاهش یابد. در نگهداری از این املاک، بخش خصوصی باید از این املاک برای توسعه اشتغال بهره ببرد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت اقتصاد و دارایی باید از نقل و انتقالات به عنوان راه های خروج از کسری بودجه عبور کند، تصریح کرد: پیش از این دولت در واگذاری دارایی های مازاد عملکرد چندان خوبی نداشت و شاید دستگاه های دولتی تمایل چندانی نداشته باشند. آنها آن را ندارند، اما اگر به دنبال بهره وری نباشیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

دولت در این سال موضوع افزایش حقوق نیروهای مسلح و یکسان سازی حقوق بازنشستگان را در اواسط سال جاری محقق کرد و بخشی از این اعتبارات در بودجه سال 1401 پیش بینی نشده بود به همین دلیل اضافه ای ایجاد کرد. هزینه ای که می تواند منجر به کسری بودجه کشور شود بنابراین دولت باید مشخص کند که این 30 هزار میلیارد تومان برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان از کجا تامین می شود. اگرچه وزارت اقتصاد اعلام کرده است که از محل واگذاری دارایی ها تامین می شود، اما جزئیات آن هنوز اعلام نشده و با توجه به اینکه بودجه 1402 نیز در حال بررسی است، ابتدا باید وضعیت اعتبارات 1401 مشخص شود.

میزان حقوق مستمری بگیران در سال 1402

نماینده گورمی و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس نوشت: دولت به دنبال افزایش 20 درصدی دستمزدها در سال آینده است. در شرایط فعلی جامعه و به دلیل تورم، موافق افزایش 20 درصدی حقوق نیستیم. افزایش حقوق در سال آینده باید بیش از 20 درصد باشد. در حال رایزنی با دولت برای افزایش بیش از 20 درصدی حقوق به دلیل تورم هستیم.

همچنین اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش 20 درصدی حقوق در لایحه بودجه 1402 گفت: به دلیل گرانی و افزایش تورم در کشور، بخش کارمندی دچار رکود شده است. کالاها بیش از 20 درصد گران شده اند و اگر 10 تا 20 درصد به دستمزدها اضافه شود، این پاسخی برای تورمی نیست که در جامعه وجود دارد. حقوق کارمندان و مستمری بگیران در سال 1402 چقدر باید افزایش یابد وی گفت: حقوق کارمندان و مستمری بگیران باید حدود 30 درصد افزایش یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق کارمندان از آبان ماه انجام می شود، اصلاحات انجام می شود و مابه التفاوت حقوق مهرماه به ما پرداخت می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اصلاح جداول حساب های بودجه در شورای اسلامی را به صلاح ندانست و گفت: جداول بودجه امسال در پایان مردادماه به دولت ابلاغ شد و بنابراین بررسی دو مرحله ای این لایحه انجام شد. در مجلس بر یکپارچگی برنامه های دولت تاثیر گذاشته و مشکلاتی را ایجاد می کند.

سید مسعود میرکاظمی درباره بررسی دو مرحله ای بودجه سالانه کشور توسط مجلس گفت: زمانی که قانونی در مجلس تصویب می شود ما وظیفه داریم آن را اجرا کنیم و باید به آن پایبند باشیم.

وی در ادامه موضع دولت را مبنی بر اینکه به دولت اجازه دهد لایحه خود را به شورای اسلامی اصلاح ساختار ارائه کند، دانست.

وی میانگین حقوق سال گذشته را 7 میلیون و 70 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این رقم تاکنون به 9 میلیون و 241 هزار تومان رسیده است.

شیرمحمدی با بیان اینکه میانگین سن بازنشستگی در استانداردهای جهانی 13 سال کمتر از امید به زندگی است، افزود: در حال حاضر میانگین سن بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشوری به 52 سال (51.55 سال) رسیده است و با توجه به افزایش امید به زندگی، میانگین سنی پرداخت حقوق و مستمری به 29 سال رسید که با استانداردهای موجود فاصله زیادی دارد، امیدواریم نمایندگان مردم به این موضوع رسیدگی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید