ورود شخص رئیس جمهور در مورد یکسان سازی حقوق بازنشستگان

ورود شخص رئیس جمهور در مورد یکسان سازی حقوق بازنشستگان

بازنشستگان در زمستان سخت زندگی خود به یکسان سازی حقوق بازنشستگان امیدوارند. با تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان از میانگین دو سال به پنج سال، حقوق بازنشستگان ماهیانه حدود 5 میلیون تومان کاهش می یابد!

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تاکید کرد: مستمری بگیران در زمستان سخت زندگی خود به یکسان شدن حقوق بازنشستگان امیدوارند.

گلمرضا منتظر عضوکمیسیون فرهنگی شورای اسلامی در تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس گفت: کشاورزانی که در فرهنگ اسلامی گنجینه زمین هستند و نزد خداوند از جایگاه والایی برخوردارند. کسانی که دستانشان مشکلات کشور را حل کرد، امروز دچار تاخیر در خرید گندم هستند. تسریع در پرداخت مطالبات آنها ضروری است.

وی همچنین گفت: مستمری بگیران از بهار تا پاییز عمر خود را در خدمت این کشور سپری کردند. امروز در زمستان تلخ زندگی امیدشان به همسان شدن دستمزد بازنشستگان است. بیایید با این اقدام شایسته، این قشر شرمنده خانواده خود نباشند و لبخند رضایت را بر لبانشان بنشانیم.

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مفاد لایحه برنامه هفتم شرایط را برای کارگران و مستمری بگیران سخت می کند.

از دولت می خواهیم که چنین لایحه ای را به مجلس ارائه نکند زیرا در صورت اصرار به شدت با آن مخالفت می کنیم و برای احیای حقوق کارگران تلاش می کنیم.

نباید با تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان از میانگین دو سال به پنج سال، بار صندوق تامین اجتماعی تعدادی از کارگرانی را که در شرف بازنشستگی هستند، سنگین کنیم. در صورت تصویب این ماده حقوق بازنشستگان حداقل 5 میلیون تومان در ماه کاهش می یابد! از سوی دیگر، اگر سن بازنشستگی تغییر کند و این مشکل به درستی مدیریت نشود، بر نرخ بیکاری نیز تاثیر می گذارد.

همچنین پرداخت نصف حقوق به نیروهای جدید قطعاً بهره کشی آنهاست و به نظر می رسد افرادی که این لایحه را تهیه کرده اند کوچکترین درکی از شرایط اقتصادی، معیشتی و رفاهی امروز مردم نداشته اند.

نماینده مردم آبادان در شورای اسلامی خواستار اجرای کامل رتبه بندی معلمان و یکسان سازی حقوق بازنشستگان شد.

جلیل مختار نماینده مردم آبادان در شورای اسلامی در اواسط دستور خود در جلسه علنی شورای اسلامی در خصوص وضعیت آب شرب حوزه انتخابیه خود خطاب به وزیر نیرو گفت: شما سه بار قول داده اید که 47 کیلومترها لوله های فولادی در خرمشهر تعویض می شود این امر در اسرع وقت انجام می شود اما از شهریور 1401 این امر محقق نشده و اسیر بازی های وزارت نیرو و سازمان بودجه هستیم.

نماینده مردم آبادان در شورای اسلامی افزود: آب یک ضرورت حیاتی است و این خطوط لوله جدید نیست و جایگزین لوله های فولادی است و نیاز به ماده 23 ندارد و بخشی از سیستم آب غدیر یک پروژه بزرگ محسوب می شود.

وی همچنین خواستار اجرای کامل رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان شد و اظهار داشت: کسورات و پاداش آنها باید پرداخت شود.

یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به وزیر کشور گفت: در مناطق آبادان باید معاملات متوسط ​​و بزرگ در سامانه ستاد بارگذاری شود تا پیمانکاران بر اساس روابط انتخاب نشوند.

یکسان سازی حقوق بازنشستگان و ارتقای معیشت بازنشستگان

نماینده مردم سردشت در شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست شخصاً به موضوع یکسان سازی حقوق و بهبود معیشت مستمری بگیران ورود کند و به بحث آنها در مورد هزینه دارو، مسکن و اجاره بها گوش فرا دهد.

کمال حسین پور نماینده مردم سردشت در شورای اسلامی در سخنانی در جلسه علنی شورای اسلامی خطاب به وزیر اقتصاد با انتقاد از وضعیت پرداخت وام های بانکی به مردم در خصوص لزوم مالی تاکید کرد: اصلاح نظام اقتصادی و حوزه پولی – بانکی و رعایت انضباط در سیاست ها.

نماینده مردم سردشت در شورای اسلامی معتقد است بروکراسی بانک ها کارآفرینان را ملزم به دریافت وام برای کار می کند.

حسین پور در ادامه خطاب به خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: از سال گذشته تا امروز چه اتفاقی افتاده که از اصناف انتظار 5 برابر مالیات را دارید؟ چرا تیم اقتصادی دولت در مورد روشنفکران و مستمری بگیران فقط نگران پول و تورم است؟

نماینده مردم سردشت در شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست شخصاً به موضوع یکسان سازی حقوق و بهبود معیشت مستمری بگیران ورود کند و به بحث آنها در مورد هزینه دارو، مسکن و اجاره بها گوش فرا دهد. همچنین باید به رتبه بندی و وضعیت استخدامی کادر آموزشی، معلمان سوادآموزی، خرید خدمات و غیره توجه شود. باید مراقب بود که تجربه ها و هزینه های تلخ گذشته که برای ملت و دولت مضر است تکرار نشود.

نماینده مردم سردشت در شورای اسلامی همچنین به گرانی مواد اولیه، ماشین آلات، دستمزد و حمل و نقل در بخش کشاورزی اشاره و تاکید کرد: نباید باعث دلسردی و بی انگیزگی گندم کاران شویم. دولت برای افزایش اعتماد به نفس و تقویت پایه های استقلال اقتصادی کشور باید در قیمت خرید تضمینی گندم به نفع تولیدکنندگان گندم تجدید نظر کند.

این عضو کمیسیون ساختمان مجلس شورای اسلامی به وزیر نیرو تذکر داد که موضوع قطع چاه های کشاورزی را پیگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید