خبر مهم وزیر کار از یکسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر مهم وزیر کار از یکسان سازی حقوق بازنشستگان

کمیسیون برنامه، بودجه و برآورد شورای اسلامی در مورد یکسان سازی حقوق بازنشستگان تصمیم گرفت که برخی از مفاد قانون برنامه ششم در برنامه هفتم توسعه تکرار شده است.
سید صولت مرتضوی در حاشیه امضای تفاهم نامه با وزیر کار لبنان در جمع خبرنگاران درباره یکسان سازی حقوق بازنشستگان از تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبات سال های گذشته و مصوبه کمیته برنامه، بودجه و محاسبات همسان سازی عمل کردیم. حقوق مستمری بگیران کشوری، لشکری ​​و تامین اجتماعی در برنامه هفتم در ادامه این سیاست است، بنابراین مستمری بگیران دارای نسبت درآمدی هستند.

وی ادامه داد: کمیسیون تصمیم گرفته است که برخی از مفاد قانون برنامه ششم در برنامه هفتم تکرار شده است.

وی افزود: مصوبات شورای اسلامی در مورد یکسان سازی حقوق مستمری بگیران از تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری پس از تصویب به تایید شورای نگهبان می رسد و پس از قانونی شدن اجرا می شود.

مرتضوی درباره هماهنگی های انجام شده با وزیر لبنان گفت: پروژه همکاری تدوین شده است و امیدوارم با پیگیری های کارشناسی هماهنگی ها اجرایی شود.

وزیر کار با بیان اینکه «دو کشور ایران و لبنان با همکاری یکدیگر می توانند در زمینه کارآفرینی و نیروی متخصص تجربه داشته باشند»، گفت: بر این اساس اجرای تفاهم نامه ها پیگیری می شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: این همکاری ها دستاوردهای مختلفی دارد. ارتباط با کشورهای دوست بستری را برای انتقال تجربیات و نیازهای کشور دوست در زمینه آموزش و صادرات محصولات شرکت های زیرمجموعه فراهم می کند که قطعا صادرات و رشد اقتصادی را در پی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید