تعیین تاریخ واریز مبلغ سود سهام عدالت از مرحله سوم

تعیین تاریخ واریز مبلغ سود سهام عدالت از مرحله سوم

در پایان آذرماه سال گذشته که اولین مرحله از عملکرد شرکت مربوط به سال مالی 1401 به حساب سهامداران واریز شد، دومین مرحله از پرداخت سود سهام عدالت در تاریخ 3 اسفند ماه بود. هزار تومان 446 هزار تومان، 532 هزار تومان 482 هزار تومان و سبد یک میلیون تومانی سهام 906 هزار تومان رسید.

به گفته مسئولان، سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی همچنان بر پرداخت سود سهام شرکت ها نظارت دارند. عدم واریز سود سهام عدالت توسط برخی شرکت ها که منجر به تقسیم آن سود به سه مرحله می شود.

قرار بود سود سهام عدالت نتایج مالی 1401 در دو مرحله واریز شود، اما سوء نیت برخی شرکت ها باعث شد که سود سهام در سه مرحله باشد.

در پایان آذرماه سال گذشته که اولین مرحله از عملکرد شرکت مربوط به سال مالی 1401 به حساب سهامداران واریز شد، دومین مرحله از پرداخت سود سهام عدالت در تاریخ 3 اسفند ماه بود. هزار تومان 446 هزار تومان، 532 هزار تومان 482 هزار تومان و سبد یک میلیون تومانی سهام 906 هزار تومان رسید.

سود حاصل از عملکرد مالی مربوط به سال 1401 شرکت های سرمایه تسویه نشد و 8 فروردین ماه سال جاری مجید عشقی رئیس سازمان در رسانه ملی در این باره گفت: یک سری اتفاقات رخ داد که باعث شد برخی شرکت ها مرتکب تخلف شوند و قادر به پرداخت سود سهام نباشند. اکثر شرکت ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند. امیدواریم تا خرداد ماه بتوانیم این سودها را جمع آوری کنیم و مابقی سود را پرداخت کنیم.

پیش از این شرکت سپرده گذاری مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: صنایع سیمان دشستان، گروه مپنا و انرژی فجر خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مرحله اول و دوم سود سهام خود به حساب شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس واریز نکرده اند. فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و سوئیچ پارس نیز وجوه خود را برای فاز دوم پرداخت نکرده اند.

سازمان بورس به سپرده گذاری فاز سوم سهام شرکت ها ادامه می دهد

با فرا رسیدن خرداد ماه، باشگاه خبرنگاران جوان آخرین وضعیت مرحله سوم واریز سود سهام عدالت و تسویه آن را پیگیری کرد. مهدی حاجی وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور حقوق صاحبان سهام در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سهامداران سود سهام عدالت را دریافت می کنند، نیازی نیست. به محل تعیین شده رفته و سود فاز سوم سهام عدالت در صورت دریافت شرکت ها مانند دوره های قبل به حساب اشخاص واریز می شود.

این مسئول در ادامه بیان کرد: نکته دیگر این است که چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکرده اند و پیگیری ها همچنان از سوی سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال انجام است به محض دریافت سود، زمان واریز. اعلام خواهد شد تبدیل می شود.

در زیر دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور حقوق صاحبان سهام بیان کرد: به طور کلی برای دریافت سود سهام عدالت، لازم نیست که سهامداران به جایی مراجعه کنند و هیچ مدرکی را به کسی ارائه نکنند. سهامداران برای دریافت سود سهام باید باهوش باشند. روی هیچ لینکی کلیک نکنید.

وی افزود: همچنین سهامدارانی که واجد شرایط دریافت سود هستند نیازی به واریز وجه ندارند و به هیچ عنوان با آنها تماس گرفته نمی شود و با مشخص شدن فاز سوم سود و تسویه حقوق صاحبان سهام، مانند سال های گذشته، سود به بانک واریز می شود. شماره حساب افرادی که در سامانه سجام اعلام کرده اند. در نهایت سهامداران باید اخبار مربوط به پرداخت سود سهام عدالت و سایر موارد مرتبط با این حوزه را تنها از مراجع رسمی رصد کنند.

همچنین ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگاران گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از سپرده گذاری مرکزی، شرکت ها هنوز سود سرمایه را واریز نکرده اند.

وی همچنین پیشتر اظهار داشت: در صورت عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط این شرکت ها، سازمان بورس به طور قطع بر اساس قوانین، مقررات، تعهدات و اختیاراتی که دارد نسبت به پرداخت این سود به سهامداران اقدام مناسبی انجام خواهد داد.

شش دلیل عدم پرداخت سود سرمایه به افراد

پیش از این شرکت سپرده گذاری سرمایه گذاری مرکزی اعلام کرد: سود سهام عدالت برای اشخاص حقیقی به شش دلیل واریز نمی شود که از جمله دلایل عدم دریافت سود سهام می توان به اشتباه شماره شبایی، حساب مشترک بانکی، حساب قدیمی، حساب بلندمدت، حساب بانکی اشاره کرد. به انسداد و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

در نهایت گفتید مرکز تماس 1569 CDP آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران خواهد بود و همچنین باشگاه خبرنگاران جوان نظارت به موقع و تعیین تکلیف واریز سود سهام عدالت مربوط به نتایج مالی سال 1401 خواهد داشت. .