جام شرافت برای تیمی است که قهرمان شده است

مدیر عامل پرسپولیس و اضافه کرد: البته من به دنبال آن هستم، حالا که یک کار وجود دارد، برای یک مدیر منابع انسانی دیگر سخت است که بیاید و کار را انجام دهد. وقتی فهمیدم آنجا هستم، می توانم برای کار روی بودجه برنامه ریزی کنم.

وی با اشاره به مشکلات ساختار مالی باشگاه خاطرنشان کرد: هیچ باشگاهی در ایران از نظر درآمدزایی شبیه پرسپولیس نیست. الان باشگاهی با درآمد هزار میلیارد تومانی در تقویم او وجود دارد اما این پول بودجه سازمانش است که درآمد واقعی نیست.

درویش ادامه داد: دو فصل و نیم هیچ باشگاه ایرانی نتوانست درآمد خود را مشخص کند. تیمی که می خواهد به آسیا برود نیاز به هزینه های بیشتری دارد که با توجه به کنسرسیوم بانکی که مالکیت باشگاه را در اختیار گرفته است، امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد.

وی درباره عکس یادگاری بازیکنان پرسپولیس در خانه های شخصی با جام قهرمانی تصریح کرد: چون دیر شده بود و ما نبودیم یکی از بازیکنان جام را گرفت، ساعت دو سه صبح رفتیم و از آنجا گرفتیم. به او.

درویش با یادآوری ادعاهای واهی مبنی بر اینکه اجازه نمی دهند پرسپولیس قهرمان شود، در این فصل چندین بار گفت: سال گذشته بعد از اینکه 5 بازی متوالی علیه ما سوت زدند به سراغ رئیس کمیته داوران رفتم. گفتند هر پنج بازی حق با شماست و ما عذرخواهی می کنیم اما من گفتم 10 بار عذرخواهی می کنم اما یک امتیاز به ما بدهید.

مدیرعامل سره پوشان ادامه داد: امسال چهار هفته پیش با رئیس کمیته داوران تماس گرفتم و درباره قضاوت دو بازی ما و حریف صحبت کردم. باز هم گفت حق با شماست که گفتم به جای آن بهانه یک امتیاز به ما بدهید. گفتم نمی گذارند قهرمان شویم اما گفتم دست خدا بالاتر از همه دست هاست.

وی درباره اعتراضات ادامه دار به تصمیمات داوری در بازی های پرسپولیس گفت: کسانی که می گویند داوری به نفع پرسپولیس بوده نشان دهند.

درویش با انتقاد از نحوه برخورد با تیم قهرمان در فوتبال ایران گفت: پارسال که سه قهرمانی را کسب کردیم از ما نپرسیدند که حالمان چطور است و فدراسیون امسال هم پیام تبریکی نداد که بگوییم نه تنها پول ندادند بلکه پول هم گرفتند.

مدیرعامل پرسپولیس گفت: کشورهای اطراف ما که خیلی ضعیف هستند به قهرمان لیگ و جام حذفی پاداش مالی می دهند اما در لیگ ما فرقی بین قهرمان و چهاردهم نیست. حتی فدراسیون هم به مدیرعامل پرسپولیس زنگ نزده بود با این همه قهرمانی و داشتن چند ملی پوش، برای رفتن به جام ملت های آسیا به ما زنگ نزدند. مشکل اصلی اینجاست که وقتی همه سوالات مطرح می شود، هیچکس به دنبال پاسخگویی به آنها نیست.

وی باز هم به مشکلات مربوط به عدم پرداخت پول از سوی سازمان لیگ به باشگاه ها اشاره کرد و گفت: متوجه نشدیم درآمدهای 400 تا 500 میلیارد تومانی تبلیغات محیطی چه شد؟! اخیرا متوجه شدیم که سازمان لیگ 20 درصد بلیت فروشی را می گیرد. این پول بلیت فروشی نیز به گونه ای است که فدراسیون نیمی از آن را بابت طلب خود می گیرد و نیمی دیگر را شرکت توسعه و تجهیز می گیرد. علاوه بر این در سال جاری جریمه های زیادی نیز اعمال شد.

وی درباره ادعای جواد نکونام مبنی بر خرید یک میلیونی گفت: یکی از مشکلات این دوستان این بود که به راحتی می شد در مورد آنها صحبت کرد. ما تاوان خونسردی خود را با قهرمانی پرداختیم. در سه هفته گذشته هیچ یک از اعضای باشگاه مصاحبه نکرده اند. باید یک سند اعلامیه آپلود می کردیم. از قرارداد بازیکنان ما مشخص است که با تماس تلفنی با سازمان لیگ می توانند عدد و رقم را ببینند.

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص نحوه جذب بازیکنان خوب در نیم فصل از جمله ارونوف، عبدالکریم حسن، عیسی آل کثیر و خدابندلو در ازای جدایی میلاد سرلک، عمری، گل محمدی و زاهدی گفت: شهاب زاهدی. او نه تنها از ما پول نگرفت، بلکه مبلغی به نفع ما بود. در همین حال، تیم های آسیایی می توانند پول بیشتری سرمایه گذاری کنند.

مدیرعامل پرسپولیس درباره سقف قرارداد این باشگاه در فصل بیست و سوم گفت: سقف قرارداد فصل جاری تنها یک بازیکن ما 20 میلیارد تومان است و بقیه زیر این رقم قرارداد دارند.

درویش تاکید کرد: اورونوف بند فسخی ندارد و یک فصل دیگر قرارداد دارد. ساعت 21 با او مذاکره کردیم و ساعت 3 بامداد قراردادش را تسویه کردیم. اورونوف برخلاف عبدالکریم حسن بسیار سخت ارتباط برقرار می کند. صحبت کردن با او سخت است، اما فکر می کنم او دوستی خوبی دارد.

درویش بار دیگر درباره اشتباهات داوری تصریح کرد: بهترین شاهد عکس هایی است که می تواند پاسخگوی ادعاها باشد. متاسفانه برخی آقایان بیشتر در جهت آلودگی فضا هستند. همین صحنه کمین آنقدر سخت است که 90 درصد داوران می گویند شاید کمین نباشد. هیچ کس به طور قطع نگفته است که این میدان یک کمین بوده است.

وی در خصوص کنایه های قهرمانی پرسپولیس گفت: جام افتخار برای تیمی است که قهرمان شد. هیچ چیز ارجمندتر از جامی نیست که ما به دست آوردیم.

درویش در پایان نسبت به عملکرد استقلال واکنش خاصی نشان داد و گفت: شاید چون پرسپولیس در هفت تا هشت سال گذشته قهرمان شده و استقلال فقط یک بار پیروز شده است، مسئولان پرسپولیس آخرین بازی را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند. آنها نسبت به سال گذشته که سوم شدند، بیشتر پیشرفت کردند. پرسپولیس بدون استقلال انگیزه ای برای قهرمانی ندارد.