خبر جدید وزیر نفت و بنزین را برای دارندگان کارت سوخت بخوانید

خبر جدید وزیر نفت و بنزین را برای دارندگان کارت سوخت بخوانید

وزیر نفت میزان مصرف کارت شناسایی سوخت از 30 درصد در سال گذشته به بیش از 76 درصد در سال جاری افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 1200 شرکت توانمند داخلی و 250 شرکت خارجی در نمایشگاه بین المللی نفت و گاز حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: ما توان صنعتگران، پیمانکاران، مشاوران و فعالان صنعت نفت و گاز بومی خود را به کار گرفته ایم و ادامه خواهیم داد. وزارت نفت دولت مردمی اعلام کرده است که هیچ تاخیری در شرکت های خارجی و برجام وجود ندارد. امروز بیش از 300 پروژه جدید و نیمه تمام به ارزش 120 میلیارد دلار با کمک این عزیزان در حال اجرا هستیم.

وزیر نفت افزایش 60 درصدی تولید نفت، افزایش 50 میلیون مترمکعبی تولید گاز و تولید بیش از 10 میلیون تن محصولات پتروشیمی و فرآیندهای نفتی را از نشانه های موفقیت وزارت نفت دولت ریاست جمهوری برشمرد.
اوجی ادامه داد: موفقیت وزارت نفت متکی بر ظرفیت و توان داخلی شرکت های دانش بنیان بود. قول افزایش رشد از 1402 به 20 درصد در سال جاری را با تکیه بر ظرفیت نفت و گاز داخلی می دهیم.

وی از افزایش تولید نفت به بیش از 5.5 میلیون بشکه در روز خبر داد و افزود: همچنین تولید گاز را به 1.250 میلیون مترمکعب در روز خواهیم رساند.

وزیر نفت یادآور شد: در ابتدای دولت با 150 شرکت دانش بنیان طرف قرارداد بودیم که این تعداد در سال جاری به 676 شرکت دانش بنیان افزایش یافته و حدود 1000 قرارداد به ارزش یک میلیارد دلار با این شرکت ها منعقد کرده ایم.

اوجی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به موضوع کارت هوشمند سوخت گفت: بر اساس قانون بودجه، وزارت نفت موظف است تا 95 درصد سوخت پمپ بنزین ها را از طریق کارت سوخت خودروهای شخصی پر کند. . ما نیز به تدریج در حال اجرای این تعهد قانونی هستیم. 19 میلیون کارت سوخت هوشمند شخصی در دست مردم است، البته برخی از افراد کارت خود را گم کرده اند یا هنوز نتوانسته اند کارت خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: تا سال گذشته حدود 30 درصد مردم از کارت سوخت خود برای شارژ استفاده می کردند که این رقم در سال جاری به 76 درصد افزایش یافته است.